Hatar matte...

Vilken dag! Känner mig helt slut i hela huvudet! Började med föreläsning i morse i två timmar. Efter det skulle jag egentligen haft en makro övning (men jag har inte ens öppnat boken än) så den hoppade jag och cyklade hem istället för att förberedda mig på matte tentan i eftermiddag. Fick en student tidning instickandes när jag skulle låsa upp cyklen. Där hittade jag en rolig artikel, hihi... b l a fick jag reda på att "vid kyssar bildar kroppen signalämnet neuropeptider. Ett ämne som gör att man får större motståndskraft mot sjukdomar". Så är man lite krasslig, innebär det att man ska hitta första bästa och kyssa då? ;) hahaha. Sen finns det ju dem som är som jag och inte behöver kyssa någon för att ha bra immunförsvar =) Jag blir nästan aldrig sjuk, det är så sällan så jag minns inte när jag var sjuk senast.

Iallafall så hade jag min tenta idag. Var helt inställd på att det skulle vara fem uppgifter (som skulle ge 10p var) och istället var där bara 4 uppgifter. Åh jag blev så chockad och arg. Efter att gått igenom de första 2 kändes det ju helt okej, men sen gick det åt skogen. Det värsta var att min matte lärare har tydligen varit så lat att han tagit med två frågor från förra tentan. Om jag inte fattade dem då, hur skulle jag då kunna göra det nu? Okej, för att jag har pluggat mer... men... jag fattar ändå inte den ena. Så det blir nog mer pluggande i sommar och mindre partaya... *snyft* Kände att jag var tvungen att ta ut min ilska på något sätt och vad passar bättre då än att gå och styrketräna =) Åh sen komma hem och upptäcka att man fått ett gulligt sms av Olof =) Nicenice.

Åh vad jag är trött...

Igår ägnade jag dagen åt att repetera matten.. känner att jag måste klara den! Men är ändå ganska inställd på att det blir matte plugg i sommar (och i sommar vill jag bara jobba, festa och sola =) Sen hade vi våfflor eftersom det var våffeldagen igår =) Åh så körde jag hem till Olof =) Vi åkte och hyrde en svensk/dansk film, "Exit" och satt och pratade en massa. Sen var klockan helt plötsligt halv ett, så jag var tvungen att gå... så han följde mig till bilen, där vi stod i ungefär 40 minuter och "sa hejdå".... det var väldigt motvilligt jag satte mig i bilen! Men ändå med ett stort leende på läpparna =)

Har inte kunnat sova någonting i natt... kan bero på gårdagen ;) Så jag höll på att somna på lektionen idag. Den är ju så himla tidigt, åtta på morgonen! Hann inte mer än in om dörrarna när telefonen ringde, det var från vårdcentralen. Tydligen så är jag nu allergisk också... varför ska jag drabbas av allt? Jag är allergisk mot kvalster och damm (och jag som aldrig dammar.. jag hatar att damma... åh...)
Nu ska jag sätta mig ner med matten och repetera inför matte tentan imorgon.... och ta en kopp kaffe =)

Ny klubb

Igår ringde min mobil 07.10, det var från jobbet. De undrade var jag höll hus. Men det skumma, var ju att de hade inte ens frågat om jag kunde jobba idag. Men det gjorde jag iallafall. Känner att jag kan behöva dem där pengarna =) Fick lite tufft schema på morgonen, eftersom jag blev efter... men det löste sig. Sedan sov jag en stund när jag kom hem (eftersom vi ska UT ikväll). Tessi kom hem till mig så förfestade vi och sedan bar det av till Malmö. Till ett pre summer party - club palma. Jätte bra musik hela kvällen och nice ställe. Men dock var det en aning för trångt för min smak. Roligast var sista halv timmen ;)
Men favoritstället kvarstår... Sargasso. Även om det var skoj att prova något nytt (tror vi behövde det) så längtar jag faktiskt till nästa Sargasso utekväll =) Åh då tessi, vet du vad vi ska göra ;)

Vi var jätte hungriga när vi kom hem till mig, så vi satte oss halv fem på morgonen och åt frukost =) Även om det inte var så jätte gott egentligen. Så jag har väl sovit ungefär 4 timmar i natt och är verkligen super pigg... förtillfället. Bäst att utnyttja det genom att sätta mig och plugga matte. För ut ska jag inte, det är ju full storm. Helt sjukt! Flaggvimpeln som man ser från mitt fönster, håller ju på att gå av... (tur man inte bor i närheten) ;) Laddade precis upp lite foton från igår.. på min pixbox =)


Snart är det fredag =)

Idag har det varit en händelserik idag och än är den inte slut =) Imorse var jag på föreläsning som vanligt, men kunde bara gå på första timmen eftersom jag hade tandläkarbesök idag. Åh det första hon sa till min "överläkare" var att "Linda, är nästan färdig"... vad skönt det kändes att höra, när jag för en gång skulle inte hade några förväntningar på att få höra att jag snart skulle bli av med den. Men det är inte alls långt kvar nu... åh vad jag längtar. Tänk så mycket sötare jag kommer bli.. hihih... Då är det bäst folk ser upp... haha..
Var helt slut efter den jobbiga cykelturen, så jag satte mig och kollade på tre avsnitt av Supernatural =) Killarna är ju bara så heta... ;) samt att det är en bra serie (och inte bara för killarna). Satt väl en timme med matten och sedan gick jag på spirometri, en aning meningslöst i mitt fall. Eftersom man mäter bara lungkapaciteten i vanligt läge och inte när man anstränger sig. Så det är väl självklart att jag inte har några andningssvårigheter! Fick dock veta att jag är känslig mot två saker (men distriktsköterskan visste inte vad det var för något), så det är nog inget farligt. Tänkte sätta mig lite med matten innan jag ska in till Lund igen för att möta Tessi =) Åh så ska vi på bio och se nya filmen med Hugh Grant och Drew Barrimore...

Var inne på skatteverketshemsida och räknade ut min preliminära skatt... och vad jag blev glad =) Enligt den ska jag få tillbaka nästan 3000 kr... hur perfekt hade inte det varit, min london resa betald =) Så nu kommer jag bli "postgalen" och springa och kolla brevlådan stup i kvarten varje dag vid 11 tiden.. haha... (som om att jag inte brukar  göra det.. nu har jag iaf en anledning ;) På fredag blir det utgång som vanligt =) Vi hade tänkt testa Clubpalma i Malmö... åh det ska bli så skoj =) Men vi har alltid skoj på våra utgångar... hihih
Mina föräldrar tycker jag festar mycket nu... haha.. detta är ju ingenting! Om man jämför med hur det kommer bli i sommar ;) Galet galet... Älskar låten "Party all the time" =)

Idag har jag varit duktig och laddat in lite bilder från förra fredagens utgång, så dem ligger ute på min pixbox nu =)

Jag är störd... haha

Helgen är precis över och det är måndag, åh vad gör jag? Laddar redan inför helgens utgång... haha
Helt besatt! På fredag var det något sommarställe som hade "inför sommar fest" som vi ev. hade tänkt undersöka =) Åh längtar.. som vanligt.. haha
I dag började delkurs 3, makroekonomi. Som kommer bli ganska kämpig insåg jag... om jag skulle ha blivit underkänd på även microkursen. Vilket jag förutsätter att jag inte blev... (ska inte ropa hej än...) Men annars har jag inget på kursen att göra. Har man bommat 9/20p känns det kanske inte så lönt längre. Jäkla nit att jag måste ha dem där 20p för att ta ut en eventuell examen i framtiden. Var ute och började titta lite på resor till sommaren och Cypern har jag alltid velat åka till ;) Till party stället Agia Napa. (Varför känns det som jag bara har en sak på hjärnan?) ;)

Som det blåser...

Igår hade jag tentan och tror faktiskt den gick bra. Vågar inte spekulera alls, men jag tycker att jag borde ha kunnat skrapa ihop tillräkligt med poäng ialla fall =) Sen tränade jag (vilket nog inte var det smartaste jag gjort). För fredagar betyder utgång =) Jag kände mig hur laddad som helst (har gjort det hela veckan) men... det blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Tessi kom hem till mig vid 21, trevligt trevligt =) Sen åkte vi till Sargasso... som vanligt.. haha.. Men av någon konstig anledning, var det faktiskt inte så roligt som det brukar.. det var bara ett dansgolv öppet och musiken var sådär... Men man kan ju inte alltid ha jätte roligt, så det får vi nästa vecka istället =)


image12
Tessi and Me

image13

Jenny och Martin

Idag när jag skulle ta bussen till pappa, shit vad det blåste. Kunde knappt stå stilla ute vid bussen. Men det kan ju oxå bero på att jag bor ute på landet ;) Så ikväll blir det bara en mysig hemma kväll hos pappa. Har ju inte varit där sen i julas. (Så lite dåligt samvete hade jag allt). Fick höra av mamma idag innan jag åkte att de har "bokat" en stuga eller dylikt i Kroatien i juli. Så jag kommer vara hundvakt i 2 veckor i sommar. Åh.... (fast min hund är ju inte så krävande tack och lov) ;)



Tenta ångest?

Imorgon var det dax igen för tenta... redan! Det har redan gått 5 veckor sen matte tentan, helt sjukt vad tiden går snabbt. På ett sätt är det bra, för det innebär ju att det snart är sommar =) Värsta av allt är nu att jag inte hinner lägga ifrån mig böckerna, förens jag måste sätta mig med matten. Tack och lov, byte dem datum på tentan (från lördag till tisdag) så jag har iallafall 10 dagar på mig =) Brukar ha mer tenta ångest än jag har... brukar inte kunna koncentrera mig så nervös jag är dagen innan. Ställer mig alltid och bakar en massa, men nu har jag så mycket annat att tänka på, att jag "glömmer bort" att oroa mig. Var och jobbade några timmar idag, kände att jag kan behöva lite pengar, även om det bara var typ 400 kr rikare jag blir. Hur ska jag klara av nästa månad? Jag är ju van vid att ha minst 3000 kr utöver studiebidraget och nu 400 kr. Jag kommer ju få panik...

Imorgon blir det utgång, som vanligt... haha.. det är ju fredag. Kan ju inte bryta den traditionen, eller hur tessi? Åh förhoppningsvis får jag med mig Olof ut imorgon ;) Var och köpte mig en vår jacka igår =) Som påminner om min vinterjacka, men jag gillar "skepparkavajerna" i svart... hihih. Måste tillbaka till studierna nu, ta mig ett sista ryck inför morgondagen.

What a nice dejt =)

Igår hade jag min sista microföreläsning, vilket känns ganska skönt. Men samtidigt rätt skrämmande, eftersom det innebär att tentan närmar sig. Så på fredag gäller det! På kvällen cyklade jag in till stan för att träffa Olof =)
Jag fick honom att gå enda till stadsbiblioteket... haha (vilket är inte så långt egentligen) ;) Men vi satte oss och åt på Tapas och det  var sjukt starkt... starkare än sist jag var där. Sedan följde jag med honom hem till sin lägenhet och kollade lite på tv. (till 23.15) ooops.. vad tiden går fort när man har trevligt =) Han erbjöd sig att köra mig hem, men hade ju  fått lite problem med cykeln då. Så jag cyklade glatt hem och kan inte vänta tills jag får träffa honom igen =) Jobbet ringde imorse halv sju, visst jag behöver pengarna. (har ju inte jobbat något denna månaden) men jag behöver plugga till min tenta också! Det blev ju inte speciellt mycket av det igår.

Vilken trevlig helg =)

Blev en jätte mysig hemmakväll igår med Tessi =) Där The Ark vann melodifestivalen. Blev lite små putt över det igår, för jag tyckte inte alls om den. Men när jag hörde den på radion idag (och slapp se dem) så var den inte så hemsk längre. Men det för det betyder inte det att jag tycker att dem ska representera oss i Helsingfors. Jag ville att Andreas Johansson eller Måns skulle vinna =)
Följde med Tessi till Staffanstorp idag och visade henne vägen till mitt jobb (och ev. hennes sommarjobb). Hoppas du får det gumman ;) Men det är nog så gott som ditt redan. Jag gav ju Olof mitt nummer i fredags/lördags och hade inga förväntningar på att han skulle höra av sig till mig. Han verkade så himla blyg av sig.
Men han smsade mig och frågade om vi inte kunde träffas ikväll =) Åh just nu är jag super arg över att mina föräldrar är bortresta, för jag vill jätte gärna träffa honom ju! Men istället ska vi ses på tisdag =)
Så det ser jag jätte framemot just nu... ;) För han var verkligen jätte söt och trevlig i fredags =)

Ikväll spelar Valencia mot Osasuna. Bara måste se den =) Valencia som för övrigt slog ut Inter i Champions league i veckan... =) Så gött


What a great night =)

Igår var jag, Jenny och Valle på Sargasso. Som alla vet är jag små besatt av Sargasso.. haha
Fast efter förra veckans utgång är det ju inte så konstigt ;) Det var inte så mycket folk inne på Sargasso, men det gjorde inte så mycket eftersom mitt span från förra veckan var där =) Vi dansade på både dansgolven, samtidigt som "mr gorgeous" satt i baren och spanade in oss i princip hela kvällen. Fram tills klockan blev kvart över två, då han kom till dansgolvet och där såg jag min chans. Sen dansade jag med honom resten av tiden =) Åh hånglade ett antal gånger med honom =) Nice nice =)
Här är två bilder från gårdagen som jag tagit från Inite. Äntligen får jag vara med på en bild och så gör jag en sån konstig minn.

image10
Valle, Jenny och jag inne på Sargasso =)

image11
Här har vi "mr gorgeous" Olof och en kompis till honom.

Läste mitt horoskop i metro igår: "Det kan mog kännas lite tråkigt med kärleken just nu. Men öppna ögon och öron annars går något riktigt speciellt dig förbi. Är du singel väntar en överraskning". Syftar dem på Olof? ;) hihi

Ikväll kommer Tessi hit, som tyvärr var sjuk igår och kunde inte följa med =( Men det kommer fler utekvällar ;) De spelade ju vår favorit låt som vi alltid springer och ska önska, men aldrig får höra. "I don´t feel like dancing med Scissor Sisters" dessutom tre gånger =) 


Men tillbaka till ikväll. Var tvungen att städa hela huset (en hel vecka ensam med min bror, funkar inte. Som han svinar ner, det är knappt jag står ut ens. Men nu ser det mycket bättre ut =) Plus att jag är inte tillräkligt motiverad att plugga just nu ;) Tessi och jag ska ha vår tacokväll =) Ska bli mumsigt. Sen är det ju melodifestivalen ikväll (trots att jag inte tycker att låtarna är jätte bra, så är det en tradition att se den). Samma sak med ESC som jag skulle bojkotta förra året, sa jag. Fram tills jag fick veta att super heta Fabrizio Faniello skulle vara med. Så vi får väl se hur det blir med den saken i år? Så det blir en trevlig och mysig hemmakväll efter gårdagens partay.


 

Åh känner mig så nöjd med mig själv =)

Idag har jag hunnit med en hel del tycker jag =) Imorse var jag ute med Bosco, körde snabbt som tusan till Ekonomiska kursbiblioteket för att hämta en bok jag beställt (otroligt vilket bra kösystem de har... jag var nummer 6 i kö igår förmiddag och på kvällen fick jag meddelande om att jag kunde hämta den) Varför köpa en dyr bok, när jag ändå bara behövt vara utan bok sådär 5 dagar sammanlagt på hela kusen?
Efter att sprungit in och hämtat boken, fick jag köra snabbt till Lotta (eftersom jag skulle klippa mig) och sedan stressa vidare till Burlöv där jag skulle möta Mari. Så tog vi tåget till Malmö och tillbringade hela dagen där =)
Köpte ett par öronhänge till fredagens utgång, ett par nya jeans (finally), och en t-shirt =) Funderade länge på skorna, men jag har inte bestämt mig än.. hehe...
När jag kom hem fick jag ringa runder efter Mickan, köra min bror fram och tillbaka till träningen, ut med Bosco igen. Åh sätta mig ner och börja plugga. Ett kunskapstest lades ut igår (blir det eftersom klockan har passerat 00.00 för ett tag sen) och jag vill ju bara ha dem överstökade. Så nu är där bara ett kvar, två dagar innan tentan.. Hur kasst är inte det? Men iallafall... detta var andra testet jag gjorde själv. Förra gick ju inte så bra eftersom jag stressade igenom frågorna utan att riktigt läsa frågorna ens! Men idag gjorde jag det.. och fick 7/10p utan den minsta lilla hjälp från Janne =) Är så himla nöjd med mig själv just nu =) Kände mig lite deprimerad innan, men nu känns det bättre igen =) Kan inte släppa tanken på att jag hoppas jätte mycket att vi ska träffa killarna från sargasso i fredags igen =)

"du e en sån sportfjåne"

Jag satt och pratade med Mari på msn och fick höra den hä kommentaren.. haha..
bara för att jag har kollat på en hel del sport i helgen. Världscupen i alpin (herrarnas) storslalom och slalom, inomhusfriidrotten och la liga (fotboll i spanska ligan). Så jag borde nog satsa på en kille som gillar sport, har jag konstaterat idag... haha Då fick jag höra av Mari: om det finns en kille om är SÅ sportintresserad att han klarar av dig!   I´m such a sportfreak.. haha
Igår firade jag min lille kusin (han är inte så liten längre, för han blev 14 år). Andreas (hans bror) frågade om jag skulle följa med till Mejeriet igår med hans lumparpolare. Åh.. då hade ju vi varit ute kvällen innan. Men nu är det söndag och jag bara längtar som tusan tills det är fredag igen =) Åh jag vill ut och dansa =) Galnare än mig och Tessi få man leta efter ;)

Utgång =)

Igår hade jag föreläsning och sedan tränade jag. Åh sedan var det äntligen dax för utgång =)
Hade lite små abstinens måste jag säga (jobbade ju förra helgen så då blev det ingen utgång).
Eftersom tentan inte gick så bra, behövde jag distraheras!
Träffade Tessi, Jenny och Emma och satte oss på en bar, sedan drog vi in till Sargasso. Där vi hade verkligen skit skoj =) Till på köpet hade vi några söta pågar efter oss hela kvällen ;) hihih... Kanske träffar vi dem nästa vecka med? Jag ser redan fram emot nästa helg =) Åh det var inte förens nu i morse jag faktiskt kom och tänka på den.. så himla skönt =)

Fika =)

Igår fösvann äntligen all snö =) Trots att det t o m kom ny i går... hehe... Blev äntligen klara med uppsatsen igår. Så himla skönt! Slipper man tänka mer på det =) Träffade Sajan, fikade på Pronto i tre timmar.
Så himla trevligt =) Åh det var så länge sen vi sågs, men det ska de bli ändring på ;)
Idag har jag tränat, varit på föreläsning och fikat med Tessi =) Lika trevligt som vanligt... hihih...
Hittade några fina skor i stan idag =) Åh jag som inte brukar hitta några ;) Så vi få se vilka det blir.. imorgon blir det utgång *längtar* till vårt favo ställe Sargasso. Ser fram emot.. ;) Kan behövas muntras upp nu när jag fick reda på matte tentan! Åh den gick sämre än väntat! Okej, jag trodde ju inte att jag skulle bli Godkänd (men hoppades såklart, hoppet är det sista som överger oss) men att jag skulle bomma så stort, trodde jag ju aldrig! Dum som man är så sätter jag mig med ett kunskapstest direkt efter och blev sur över att jag bara fick 7/10 rätt (vilket är bra). Men just nu känner jag mig så himla dålig på allt! Det är så himla depimerande, att inte ens mina och Tessis framtidsplaner får mig på bättre humör. Åh då är det illa.
Men Sargasso imorgon som sagt =) Kanske kan få mig på bättre tankar ;)