Halmstad

Medan familjen var uppe i Sälen och åkte skidor, så följde jag med Tor upp till Halmstad. Spenderade fredagen tillsammans med hans förädrar. De är verkligen jätte trevliga :) Sen på lördagen fyllde han år. Vi åkte in till Halmstad centrum och gick en runda, eftersom vi precis ätit frukost var ingen av oss speciellt fika sugna. Så vi åkte hem till en av hans kompisar som precis flyttat in i ny lägenhet. Han tvingade mig och Paula att sjunga Sing Star. Att möta honom är inge roligt, han är så mycket duktigare än jag är. Men en och annan gång lyckades jag faktiskt slå honom ;) Hans syster och hennes familj kom på middag. Sen bar det av in till stan för att fira honom ordentligt. Söndag morgon var vi båda lite bakis och skulle upp vid 10.00 för hans bror som bor i Australien skulle ringa deras dator, via skype. Alla hans syskon har varit nyfikna på mig, hehe. Degade lite framför tvn resten av dagen. Sen tog vi tåget hem till Lund igen. Halmstad är en väldigt mysig och trevlig stad :) Speciellt när man har någon speciell att tillbringa sin lediga tid där med!


En fullspäckad helg.. eller?

Har känt mig lite små sliten på jobbet nu hela veckan. Känner att jag  börjar bli ganska utmattad. Trodde inte det skulle bli värre. Hade hela helgen planerad. I fredags färgade jag mammas hår samt passade på att plugga lite matte, innan jag skulle iväg till Tor och äntligen träffa hans Halmstad kompis Axel och hans flickvän. Sen igår skulle vi iväg på födelsedags fest, men när jag kom hem från jobbet kunde jag knappt röra mig. Hade så himla ont i ryggen att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Så det blev inget kalasande för min del. Tvungen att ta massa smärtstillande och be lilla syster massera mig. Känner fortfarande att jag har ont i ryggen idag, men det känns lite bättre. Ringde till jobbet och bad om lätt besök, men de fick jag ju inte. Tack och lov lyckades jag byta bort dem :)
Idag ska Tor följa med mig till pappa och träffa familjen där för första gången :) Som pappa har sett fram emot detta, vet inte hur många samtal jag har fått denna veckan. hehe.

Nästa vecka fyller min pojkvän år, och jag är ju en så snäll och omtänksam flickvän att jag har tagit ledigt för hans skull. Så jag ska upp till Halmstad med honom :) Ska bli jätte skoj. Har ju bara varit i Halmstad en gång tidigare över en dag, så nu får jag lite mer tid att uppleva Halmstad :)


Tessi är hemma.. wiee

Min andra bättre hälft var hemma i Sverige igen... finally ;) Jätte skoj att äntligen träffas i helgen. Detta var första helgen på länge som jag faktiskt är ledig. Hur underbart som helst :) Så både i fredags och lördags blev det utgång. hihi. Jag har ju inte varit mig själv på länge ;) Men snart är jobbet över tack och lov. Är så trött på det nu. Brukar komma in i såna perioder efter att jobbat heltid i tre - fyra månader. Har varit en toppen helg, så jag tackar alla inblandade ;) hehe. Nu när Therese var hemma så ville hon ju såklart besöka vårt favorit ställe som vi var stammisar på hela förra året, vårt älskade Sargasso (dagens Blue Ice) men det var ju inte alls så skoj som det har varit. Musiken var inte bra och människorna konstiga. Men det viktiga var att vi umgicks allihopa :) Har passat på att sova hos min pojkvän i helgen, mysigt mysigt. Även om jag fick spendera mesta tiden ensam i sängen i söndags. För vem är egenligen pigg fyra på morgonen? Eller när man får dagligt väckarklocka av att jobbet ringer efter mig på mina få lediga dagar. Men jag har vant mig och det stör inte mig lika mycket som honom. Therese och jag hade lite catching up igår. Hur skoj som helst. Saknar våra samtal på kvällarna ;) Varför måste ni vara så långt i från mig? Skulle egentligen träffas idag med, men måste erkänna att jag är glad att vi inte gjorde det. Inte för att jag inte ville träffa dej utan för att nu slapp jag det där jobbiga farvälet. Du vet ju hur svårt jag har för det. Hade slutat med att jag storbölat på parkeringen. Inte har man några ögontorkare (som man har fönstertorkar på bilen). Så det hade bara blivit pankaka av det.

På tal om något annat. Mamma kom fram till mig när jag skulle iväg till Tor i veckan. Hon började lite lätt: "Jag vill inte att du ska tolka det här på fel sätt eller någonting". Nu började jag bli orolig. Börjar direkt tänka, herregud vad är det nu som har hänt. Har jag gjort något fel nu? Har jag råkat vara så tankesprid att jag klantat mig? Men nej, min kära söta mor hade hittat en underbar 2a i Lund och menade på att jag har varit tillsammans med Tor så länge att det kanske är dax att vi flyttar ihop snart. Då brydde jag mig inte så mycket om det eftersom jag var så stressade och ville bara ge mig iväg. Men sen när jag kom hem, så sugen jag blev. Så igår trots att jag inte var hemma förens vid 01.00 och skulle jobba idag var jag ändå tvungen att kicka lite på olika lägenheter. Men så sugen jag är nu.. tänk en två... åh. (Aldrig att jag kan tänka mig att dela en etta med någon, inte ens min pojkvän) Har redan varit med om det i London. Visserligen var vi tre. Men aldrig mer en etta!

Snart är det alla hjärtans dag! Detta är första året jag har någon att spendera den med. Dagen som alla singlar fruktar, eftersom den gör alla dessa påminda om att de inte har någon. Men på något viss måste det vara en av årets mest oromantiska dagar! För allt känns ju lite påtvingat. Nej, ska man vara romantisk får man allt överraska mig en annan dag, varför inte dagen efter? ;)