ÄNTLIGEN HELG

Var och skulle städa hos en vårdtagare idag och det var nog den snabbaste och mest onödiga städning jag gjort. Det var så rent att det nästan kändes som om jag smutsade ner mer när jag tog fram dammsugaren. På bokhylln fanns där inte ett enda dammkorn, så att dammtorka där kändes väldigt meningslöst! Att göra något där överhuvudtaget kändes meningslöst. Det var bara en liten etta och ha 90 minuter där? Men det roligaste var ändå när han pratade, varje mening han sa, så ingick ordet: osv. Tex. Här är dammsugaren osv. Jag kunde knappt hålla mej för skratt. Hahaha...

Äntligen är det fredag imorgon =) Som jag har sett fram emot denna fredag... hihi... Har jobbat hårt nu i sex dagar i rad och känner att jag kan gott behöva en sovmorgon! Helgen är fullspäckad med utgångar.. hihi.. Imorgon ska vi till Chokladfabriken i Malmö, där de ska ha 22 ton sand inomhus och Lördagen bär det av till Helsingborg =) Sen får vi se om helgen har några överraskningar att bjuda på ;) Ska bli hur skoj som helst =)

Midsommar =)

Så nu är midsommaren över även i år. Jag tycker vanligtvis inte att midsommar är nån speciell högtid, men i år ville vi ju ändra på detta... hihi. I fredags jobbade jag hela dagen och sedan hade vi fest hos mig. Som blev hur lyckad som helst. Jag hade jätte roligt, hoppas alla andra också hade det ;) Mina föräldrar blev hel nöjda med "natta städningen" och tyckte inte det såg ut som här hade varit fest. Så därför måste jag tacka alla som hjälpte till =) Här kommer några bilder från FESTEN ;)

Singstar =)Me and RebeccaSingstarMicke, Krille och ThereseJag, Tiina, Olivia och MariaJohan, Andreas, Jenny, Madde och Johan

Eftersom det inte blev så mycket jordgubbar i fredags fick jag ju ta igen det igår =) Så gott! Men godast var ändå drinken i fredags med krossade jordgubbar.. mums... =) Tessi nästa helg måste du ta med din drinkbok ;) Börjar känna lite små "abstinens" idag på jobbet, har ju inte varit ute och dansat på en hel vecka... katastrof!


Som det regnar..

Gårdagens utgång blev jätte bra! Först träffade jag Ulrika och Therese hemma hos Jenny och så förfestade vi lite sen drog vi in till Hercules =) Där jag hade jätte roligt =) Så det blev en bra utekväll som inkluderade killar för alla fyras del. Men detta måste vi absolut göra om tycker jag!

Idag var jag en aning bakfull efter igår, men satte mig ändå på cykeln och cyklade i ösregn till Lund för att träffa Therese, Elise, Olivia och Maria och sen även Jenny. Fy vad blöt jag var... usch! Vi satte oss och lunchade på Ebbas =) Fikade i tre timmar, verkligen jätte trevligt! Åh mysigt när regnet öste ner där ute. Usch det regnade ännu mer när jag skulle hem, shit vad blöt jag var sen. Fick byta kläder totalt och ställa mig i duschen. Jag hatar regn!

Fotboll =)

Igår var verkligen en låååång dag. Jag jobbade till fyra, sen var det hem snabbt och duscha. Sen körde vi in till Malmö för att äta mat, en kund till Balticcabel bjöd oss =) Men när vi kom dit var det bara nypotatis och sill (och det finns inget jag tycker är äckligare än sill). Så jag tog två potatisar bara. Till efterrätt fick vi svenska jordgubbar =) och en låda muffins med vaniljkräm i =) Sen var det dax att se MFF möta Halmstad inne på stadion. Men det var så himla seg match. Halmstad tog ledningen med 2-0 (tack vare bättre spelat än Malmö). Dock fick MFF ett bortdömt mål, som jag tyckte var felaktigt (som kan ha påverkat resten av matchbilden). Men det hela slutade iallafall 2-1 till Halmstad!

Nu efter en att jobbat hela dagen, sitter jag och gör mig i ordning inför kvällens utgång med Jenny och Therese =) Åh har varit så partysugen hela veckan (typiskt att det ska vara sånt skit väder idag!!) Åh andra sidan får man se det positivt, nu kanske vi kan stanna på dansgolvet hela natten ;) Så Hercules nästa alltså ;)

Jobbat idag =)

Jag trodde aldrig jag skulle säga det här: Men i morse när min mobil ringde, skuttade jag upp ur sängen, eftersom jag förstod att det måste vara jobbet som ringde och behövde mej =) Att ha tre dagar utan att ha något planerat är mer än jag klarar av. Visserligen så slappade jag både i söndags och måndags, igår städade jag hela huset, träffade Therese och sen Mari på kvällen. Men shit... att inte ha plugget att tänka på är något nytt för mej. Jag blir rastlös och vet inte vad jag ska ta mig till. Hur stört är inte det? Jag ska jobba torsdag och fredag oxå och är glad över det. Linda, nu måste du vara sjuk! Hahaha...

Fredagen närmar sig och det betyder utgång =) Åh jag längtar! Vill så gärna partaja. Hoppas det inte är så varmt inomhus bara ;) Har fortfarande svårt att smälta att Sargasso har stängt =( Men jag kommer nog snart över det ;)

Sommar och sol...

Nu är det äntligen sommar =) Eller det har det varit ett tag, men nu äntligen kan jag njuta av den. Inga mer böcker, den här månaden ;) Men tyvärr kommer det i augusti ett helt gäng... usch. Men det får vi ta då!
I fredags efter min tenta, cyklade jag hem till Therese och hade förfest =) Med Rebecca, Maria, Tiina och Jenny. Sedan drog vi till Hallands nation, men där var så sjukt varmt att jag tillbringade säkert bara 15 minuter på stället. Varför kan ingen öppna en uteklubb? Det hade varit så mycket bättre, när det är så här varmt. Läste något hemskt i tidningen i fredags.. mitt och Tessis favouteställe, har sommarstängt!! Åh jag som inte fått vara där på en månad nu, hur ska jag lyckas överleva en hel sommar utan SARGASSO?? När räknas det som höst? Vi har ju alla olika definitioner på höst (fråga min tandläkare.. hahah).

Igår var Tessi, Jenny och hennes mamma och jag på Rix FMs konsert i Malmö, vilket var väldigt trevligt med många bra artister. =) Idag hade jag tänkt att gå ut och lägga i mig i solen (om jag kan hålla mig vaken, är så sjukt trött och ont i benen från helgens utgångar.. hihi) så när jobbet ringde i morse, orkade jag inte svara. För jag vet att jag hade aldrig orkat sätta mig på cykeln.

Quiz.. hihi

Så nu ser alla vad jag sysslar med.. hiih.. När jag egentligen borde sitta fastklistrad framför mina böcker. Men jag orkar inte.... är så trött på det. Åh nu när jag vet om att det är sista veckan, så.. känns det faktiskt jätte svårt att motivera sig själv. Hur sjukt det än låter! Men jag har så mycket att se fram emot att jag inte kan sluta tänka på det.. hihi ;) 

  1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.Vi är övertygade om att det är genom konjunkturprognoser som de flesta kommer att möta den makroekonomiska begreppsapparaten i framtiden. (från min kurslitteratur i Makroekonomi).
  2. Stretch your left arm out as far as you can. Kanske inte så långt jag kan, men jag sträckte mig efter kaffekoppen ;)
  3. What is the last thing you watched on TV? Skandal fotbollsmatchen mellan Sverige och Danmark i lördags. Typiskt danskarna att förstöra en sån underhållande och spännande match! (Värst av allt var att killen som kom in på planen bor i Sverige).
  4. Without looking, guess what time it is. Skulle tro runt 22.10
  5. Now look at the clock. What is the actual time? 22.17, inte så fel eller? Tittade på klockan för bara en liten stund sedan.
  6. With the exception of the computer, what can you hear? What about me med Shayne Ward. Samt några fåglar som kvittrar utanför mitt öppna fönster.
  7. When did you last step outside? What were you doing? Pinsamt nog vid 10.30 imorse när jag skulle hämta in posten. Har inte tid att gå ut nu när jag måste plugga ;)
  8. Before you started this survey, what did you look at? Om mina reserverade biblioteks böcker kommit så jag åka och hämta dem imorgon.
  9. What are you wearing? En söt liten pyjamas. Hihi.. med får på =)
  10. Did you dream last night? Åh yes =) Men jag berättar inte vad ;) hihi
  11. When did you last laugh? Det vet jag inte. Jag skrattar ju nästan alltid ;) Så det var säkert bara någon minut sedan.
  12. What is on the walls of the room you are in? Tavlor och lampor.
  13. Seen anything weird lately? Har inte varit ute något direkt sen fredagens utgång, så det måste varit där!
  14. What do you think of this quiz? Ehh??
  15. What is the last film you saw? Började se Ghost Rider, men orkade inte se klart den. Annars var det Spiderman 3 som min bror bränt och den var inte bra. Alldeles för lång och seg.
  16. If you became a multi-millionaire overnight, what would you buy? Då hade jag shoppat en massa och lämnat Sverige och köper en lägenhet i Grekland kanske? (Lämna Sverige ska jag ju visserligen göra om några månader ;) Jag hade rest en massa, ensam, med vänner och med familjen.
  17. Tell me something about you that I don't know? Har tyvärr inga smaskigheter att berätta!
  18. If you could change one thing about the world, regardless of guilt or politics? Hade velat att alla hade det bra. Men hur skulle det gå till?
  19. Do you like to dance? I don´t know? Do I? hihih ;) Jag älskar att dansa =)
  20. George Bush? ...
  21. Imagine your first child is a girl, what do you call her? Åh jag har ingen aning. Barn finns inte inom räckhåll för mig? haha? återkom om några år ;)
  22. Imagine your first child is a boy, what do you call him? Men jag har alltid tyckt om namnet Matthew.
  23. Would you ever consider living abroad? Absolut!
  24. What do you want God to say to you when you reach the pearly gates? I don´t know.
  25. Four people who must also do this meme in THEIR journal: Nja, finns väl inte så många fler. Tror alla andra redan hunnit göra denna ;)
  

So much fun

Efter en lång arbetsdag, var det äntligen dax för utgång =) Åh jag och Tessi hade bestämt oss för att gå till Hercules. (som jag har velat nu i flera veckor). Men kvällen började inte så bra. Hade köpt ett tublinne som bara ville kasa ner (men fick bukt på det, tack och lov), sen hann jag inte cykla mer än till Tetra Pak förens min cykel pajar. Så jag fick gå hem med cykeln och låna min systers för att kunna cykla hem till Tessi. Men vi kom dit, utan fler komplikationer =) Det sista jag sa innan vi cyklade dit (nu fattas bara att han kommer vara där... eftersom allt annat har gått emot mig) och mycket riktigt gjorde han ju det. Fast det var väldigt skum stämning mellan oss, när vi mötes. Tror vi båda undveck varandra. Men varför ska han alltid vara på samma ställen som vi? Jag förstår inte det! Sitter där en sändare på mej eller något? Men iallafall. Kvällen var jätte lyckad och jag hade jätte roligt =) Åh vi kom ju t o m på en bild =) Dock kanske inte så bra, men vad spelar det för roll? ;) Så varmt det var ute, helt underbart! Tänk bara på Cypern ;) Vad ska man då ha på sig, där det kommer vara mycket varmare! När jag cyklade hem inatt (morse) stod där två poliser utanför mejeriet, vilket gjorde mig en aning nervös som inte hade något lyse på cykeln. Men de bara tittade på mig och sa inget. Är hur glad som helst för det, för jag har verkligen inte råd med några dyra böter. Fast vem har det egentligen?

168280-15

Idag har jag bara suttit framför böckerna hela dagen (samt ätit lite av mammas tårta jag gick misste om igår.. helt underbar). Nu är det bara en vecka var i skolan =) En alldeles för låååång vecka med två tentor. Men sen börjar allt det skojiga... hihih... Looking forward ;) Ikväll är det äntligen dax för FOTBOLLS EM KVAL mellan Sverige och Danmark. Fast är lite sugen på att se Spanien- Lettland ikväll (visas live på nätet upptäckte jag). Åh jag bara älskar det spanska landslaget.