Nu är jag redo för Italien =)

Hela veckan har varit så himla stressig. I måndags hade vi först matte lektion på morgonen, sedan hade vi håltimme (som jag utnyttjade genom att cykla till Nova och leta present till Mari) sedan var det dax för Mikro lektionen. Samma sak igår... fast då tillbringade jag hålan genom att träna och fika med en kursare =) Idag skulle jag haft matteövningar, men jag orkar inte! Har suttit så himla mycket med matten och mikron. Satt uppe till halv två i natt och pluggade, så jag hade ingen lust att vara i skolan åtta i morse, när man dessutom få rvänta 20 min på att få hjälp med ett tal. Det är bättre att utnyttja Janne på kvällarna istället ;) Fick reda på min italiensk kurs igår (dock bara att jag blivit Godkänd på hela kursen)... =) Så nu slipper jag oroa mig för att ha två tentor dagarna efter varandra nästa vecka.
Jag har ju varit inne på att åka till Italien som au-pair och nu är jag redo (åtminstone på papper) hahah... men det ser ut att bli London istället. Har ju mer nytta av engelskan. Vem vet jag kanske trivs så bra med att vara au-pair att jag åker till Italien med? Eller kanske sommarjobba där?  Åh sommaren... den känns så långt borta just nu...

Idag skulle jag egentligen fikat med Sajan, men hon hade gått och blivit sjuk. Hade verkligen sett fram emot det eftersom vi inte setts på hur länge som helst. Men men... Nu måste jag gå tillbaka till Matte...

Ännu en helg över...

I fredags var jag, Tessi och Jenny på Sargasso. Blev lite besviken över musiken, det skulle vara latino tema (och jag bara älskar all latino musik) men DJ:n spelade högst 3 lationo låtar på hela kvällen. Men det hindrade inte oss från att dansa. Tessi och jag var lika galna som vanligt och dansade hela tiden =) Medan Jenny både dansade och pratade med folk. Trots att musiken kunde varit bättre hade jag ändå skoj =) På bussen hem satt jag och pratade med en kille som bodde i Malmö och gav mig lite tips på bra uteställen i Malmö. Tydligen ska man inte till Sargasso en torsdag iaf, där hade varit 12 pers. Nej, tack!
När jag kom hem vid 04.00 var jag för pigg för att kunna sova, men när jag väl somnade så ringde någon och störde kvart i sex.. vem ringer vid den tiden? Så vid sju somnade jag igen och var överlycklig att inte jobbet hade ringt. Åh nu längtar jag redan tills nästa helg och nästa utgång.. galen galen... hahah ;)

Me and Tessi


168280-5

Lördagen tillbringade jag framför Matte boken och räknade derivata samt med att göra ingenting =)
Idag har jag varit och jobbat. Det är inte förens idag jag inser hur skönt det faktiskt är att plugga. Visst det är jobbigt på sitt sätt med pressen över att man måste plugga och så, men det är inte alls som att jobba. För idag var det tydligen många sjuka, så då fick jag dubbelt så mycket plus ett larm som inte ville ge sig och folk som ville retas med mig. Åh vilken stress. Hann inte ens gå på toaletten förens vid 13.00. Men lite credits fick jag idag =) En dam hade sin dotter hos sig och dotter är "förtjust" i mig.. haha.. hon tycker jag passar så himla bra inom detta yrket och att jag är den trevligaste och goaste de har =)

Varför har ingen kille insett detta? ;) Ikväll är det äntligen dax för Valencia att möta Real Betis, som tack och lov visas på tv ikväll =) Så det blir att bänka sig framför tv och efter det blir det invasion =)

Fredag =)

Imorse hade jag föreläsning och jag var så himla trött. Hur kan man lägga matte föreläsningar 08.00 på morgonen? Fast å andra sidan är det ganska skönt efteråt, för då har jag ju hela dagen framför mig =) Så sover jag inte bort dagarna, vilket jag säkert hade gjort annars. Jag har ju inte haft så mycket av den lyxen, eftersom jag jobbat så mycket och då börjar jag 07.30 (nu är det 07.00). Åh hur ska jag klara det?

Jag stack och styrketränade efter föreläsningen och det var så himla skönt =) Sedan gick jag en sväng i stan (eftersom lönen kom idag) men jag hittade bara 2 par strumpor. Som jag var i ganska akut behov av... alla går ju sönder samtidigt ;) Jag har upptäckt ett nytt märke av Halens, som har jätte fina kläder, så där beställde jag ett och annat. Två par skor, ett linne (vad ovanligt? Enligt mamma har jag linne noja, haha) och en klänning (kryss i tacket.. jag har inte haft klänning sen jag var liten... bortsett från balen såklart!)
Ikväll blir det Sargasso med Tessi =) Åh jag längtar.. =)


Matte...

Igår hade jag världens otur med min cykel (som alltid), eftersom det varit så kallt ute hade mina växlar fryst fast (och jag som alltid är så smart och har en trög växel på i slutet). Jag hade jätte problem att komma fram till skolan, fick ta i med hela kroppen, så nu sitter jag här och har jätte ont i ryggen och svanken. Jag fick gå upp för backarna och hemifrån mig till Kårhuset är där ju ett antal. Så jag satte in min cykel i vårt grovkök och imorse var det inga problem att cykla =) Jag sprang  runt till alla Akademibokhandel i Lund för att se om de fått in min mattebok, men den är slut överallt! För min matte bok saknas där 30 sidor och är dubbelt av 20 andra sidor. Men jag är tydligen inte den enda som haft en konstig bok. Problemet är bara att de inte får in nya förens om sådär 10 dagar, med andra ord lagom tills jag har tentan. Åh...

På matten fick vi reda på att vi inte ska ha hela boken på tentan och ingen kan vara gladare än jag =)
Eftersom jag inte är något vidare matte snille. Igår hade jag jätte ångest över matte boken, över att jag aldrig skulle hinna igenom hela, men nu känns det bättre =) Efter att ha klarat fler tal i rad utan att behöva fråga om hjälp. *känner mig lite stolt faktiskt.. haha*
Varför ska det vara så himla svårt? Det hade väl räckt med den ekonomiska matten och inte alla dessa ekvationer, derivata och allt vad det nu heter. Pratade med Tessi i telefon igår =) Så fredag då blir det Sargasso =) Åh vad jag längtar... (Blev ju inge festande förra helgen.. så det ska vi allt ta igen denna helgen ;)

Usch som det har snöat idag...

När jag vaknade imorse såg jag att det var alldeles vit ute. Första tanken var: åh nej jag som har lektion idag... Så vid ett tiden cyklade jag in till Lund med lite små svårigheter (men det gick, tog bara lite längre tid än vanligt). Jag tog ett styrketräningspass innan jag skulle bege mig bort till Akademibokhandeln och köpa årets första kurslitteratur. En matte bok på engelska för 659 kr. Helt sjukt, hur kan det vara så dyrt? Studenter är ju inte kända för att ha mycket pengar heller.
Hade min första föreläsning i Kårhuset idag (dock inte i matte) utan i Mikroekonomi och det var verkligen intressant. Så änsålänge behöver jag inte ha ångest för att jag har valt helt fel kurs eller nått i den stilen. =) Tror mycket beror på att han som föreläste var riktigt bra. Imorgon är det dax för första matte lektionen, jag som hatar matte! Åh...

Jag har på begäran av Therese skaffa mig en pixbox och lagt ut några bilder från Nyårsafton samt från när jag och Tessi var på Sargasso förra veckan.
http://www.pixbox.se/usr_show_id51905_page0_order1.html

Ännu en helg över...

Igår var Therese hemma hos mig, vilket var mycket trevligt =) Vi har alltid skoj oavsett vad vi gör. Mamma hade gjort god mat och semla åt oss =) Sen såg vi på "Tillfällig fru sökes" som var rätt skojig faktiskt (och jag brukar inte gilla svenska filmer) samt "The nine gates" som var väldigt skum måste jag säga. Jag höll på att somna ett par gånger, men jag är så envis av mig, nej jag ska se hela!
Som det blåste i natt hade jätte problem att somna, men sex imorse ringde klockan. Då var det bara att masa sig till jobbet. Hade samma besök som igår förutom bilbesöket (men tur för mig så fanns där en bil över, så den tog jag =) Annars har det nästan varit för lite att göra. Jag har tillbringat mesta dels med att prata med arbetskamraterna, surfa eller läsa tidningen.
Eftersom jag inte varit smart att köpa nån kurslitteratur än så blir det att slappa framför tv ikväll, det är ju andra delen av "Projektet hades" som jag började se förra veckan samt "Invasion" som jag blivit förtjust i =)

Vilket väder...

Dum som man är så, cyklade jag till jobbet imorse i tron om att det inte skulle regna så mycket hela dagen. Men ju närmare jobbet jag kom dessto mer regnade det. Tack och lov hade jag fått besök som ligger ute på landet och var tvungen att ha bil =) Men nu har det regnat konstant sen sex i morse och vägarna börjar bli överfulla med vatten. Vad är det för fel på det här landet? Det bara regnar och blåser varenda dag och jag är så fruktansvärt trött på det. Sen att jag är less på Sverige i övrigt gör ju inte det hela bättre heller. Ikväll blir det träff med Therese, ska bli trevligt =)


Mammas lilla flicka...

Igår var min sista lediga dag utan att behöva tänkte på skolan (trodde jag). Jag stressar alltid upp mig när det gäller skolan! Åh nu är det över kurslitteraturen. Men iaf. Igår var jag "den perfekta dottern" jag städade hela huset (eftersom jag inte hade något bättre för mig) och sedan på kvällen åka mamma och jag in till Lund. I höstas (beror kanske på vad man definerar som höst, enligt mig är det fortfarande höst nu... men i september) lovade jag mamma att jag skulle bjuda henne på middag och bio en dag. Men jag är alltid så himla upptagen av mig (fråga Mari) så det har inte blivit av.  Vi åt på den mexikanska restaurangen Tapas som ligger i lundagård. Jag åt två tacos med köttfärs röra och kycklingröra. Kycklingröran var bara så himla god =) Sedan promenerade vi i regnet ner till SF Royal för att köpa biljetter till Deja Vú. Filmen som jag velat se ända sedan den hade premiär i december. Har försökt att ladda ner den, men man får sån halvdan bild att det nästan är värt att betala för att se den. Jag tycker den var riktigt bra, så den rekomenderar jag =) Jag bara älskar Denzel Washington som har huvudrollen i filmen. Jag tycker han är en så himla bra skådespelare!

Idag var jag på introduktions möte i Nationalekonomi. Ganska meningslöst egentligen, men jag kunde passa på att träna efteråt =) Jag börjar oroa mig för mig själv. Första delkursen är matte för ekonomer på engelska, sen när har jag blivit duktig på matte eller engelska för den delen? Tenta redan den 9 februari, åh herregud. Skulle gå och låna den här boken som är på över 600 sidor, men den var ju utlånad såklart! Ställde mig i kö (men det har ju alla andra 300 studenter gjort) så tidigast om två veckor kan jag få boken. Då har jag en vecka på mig att läsa den. Nej, det blir nog att öppna plånboken och lägga ut dem där 700 kronorna. Upptäkte idag att de har väskor på ett fik, Thailändska Mikai. Åh jag hittade en så himla fin vit festväska med pärlor, som jag bara var tvungen att köpa =) Jag är inte väskberoende, inte alls ;)
Ikväll blir det ingen utgång, eftersom jag ska jobba i helgen. Så jag kommer att få värsta abstinensen imorgon på jobbet.. haha..

Varför måste allt hända samma dag?

Om man ska ha otur ska man ju ha det rejält verkar det som. Riktigt så illa har det väl inte varit.
Det hela började med att jag bestämde mig för att gå upp tidigt så jag kunde cykla in och träna.Jag hinner inte mer än halvvägs förens jag hör hur det börjar att knacka (mer än vanligt) så jag tittade ner på kedjan och ser att den har helt gått av. Vad är det för fel på min cykel? Ända sedan jag fick den har det varit något fel på den och då har jag bara hunnit ha den i åtta månader. Vi har lagt ut säkert 2000 kr redan på den och nu händer detta. Jag fick ju vända på klacken och börja vandra hem. Det hade i försig varit värre om jag varit på väg till skolan eller jobbet och haft en tid att passa.
Tog Mickans cykel och cyklade in till Lund i sidvind och regn. Sen upptäcker jag att jag tappat min mössa nånstans mellan H&M och Gerda hallen, men när jag cyklade tillbaka hittade jag inte den. SÅ det var väl fler än jag som frös om huvudet antar jag. Sedan hade jag världens motvind hem idag.
Var tvungen att trösta mig med något och vi hade inga kakor hemma (eftersom jag redan ätit upp dem) så jag ställde mig och bakade jätte muffins. De står fortfarande i ugnen. Eftersom allt annat gått fel idag skulle det inte förvåna mig om de blir totalt misslyckade också.
Medan jag var i stan var jag inne och kollade in hur mycket min kurslitteratur kostade, hittade bara de första två böckerna (av fem) och bara de gick på 1250 kr. Det är ju helt sjukt. För bara två böcker på engelska dessutom. ÅH... jag hatar mitt liv just nu!

Lååång dag

Idag har det varit en lång arbetsdag. Vaknade vid sex för att göra mig i ordning inför jobbet. När jag står och borstar tänderna ringer jobbet och vill att jag ska jobba längre idag. (Skulle egentligen bara jobba till 13.00, men det blev till 15.00 istället). Åh jag som hade gjort värsta planerna på vad jag skulle göra idag. Så blev det inte. Fick inte ens någon lunch på jobbet. Eftersom jag jobbat där i åtta månader är det ganska självklart att jag börjar tröttna. Så på ett sätt ska det bli ganska skönt att börja studera på heltid igen.
Vad är det för fel på mig? Jag kan inte sluta plugga. Inte ens nu de här åtta månaderna jag har jobbat heltid har jag haft uppehåll från skolan.

Ska jobba nu i helgen, så det blir inget festande denna helgen. Hur ska jag klara det? Tessi får partaya extra mycket nästa helg i stället ;)

Vilken toppen helg det blev =)

Fredags blev en toppen kväll =) Tessi kom hem till mig vid 21.00 och så förfestade vi =)
Med bla min misslyckade shotblandning (som jag hade köpt). Usch vad söt det var. Men martinin smakade såååå gott. Sedan körde mina föräldrar oss in till Sargasso och måste säga att det är bland det roligaste stället jag varit på. Vi hade jätte roligt hela kvällen och dansade i princip hela tiden. Så hit ska vi fler gånger ;)

168280-3


Sargasso

Igår träffade jag Carro (min förra kursare som flyttat till Halmstad) och så fikade vi på mormors bageri och gick lite i stan. Men det var mysigt =) För att slippa få dåligt samvete av att jag ätit en massa kakor och så, var jag tvungen att cykla in om Gerda och träna. Idag har jag bara tagit det lugnt (förutom när jag var inne och kollade på mitt nya schema till min kurs som börjar på fredag och tittade på gamla tentor) Stressade upp mig alldeles för mycket... jag hatar derivata och vad består kursen jag valt av? Just det, derivata och annan avancerad matte! Hur kunde jag vara så dum att välja nått sånt? Så denna helgen blev nog den sista lugna innan sommaren kommer, för sen kommer jag ha fullt upp med att försöka lära mig hela Matte C (från gymnaiset) på TRE VECKOR!!!! Hur sjukt låter inte det?


Åh nu är det äntligen fredag

Så då har även jag hittat mig hit =) Tänkte att det var dax att jag oxå ordnade mig en blog. hihi
Idag är det fredag äntligen! Idag är första dagen på månader som jag faktiskt gör ingenting på...
Annars har jag alltid en massa saker för mig, antingen jobbar jag eller pluggar eller något annat planerat flera dagar i förväg. Utom idag. Åh det kändes hemskt! Jag är vann vid att ha 511 saker att göra samtidigt
och när jag inte har något... blir jag såååå rastlös.
Tessi och jag har blivit riktiga partybrudar.. hihi Nu har vi varit ute en del på nationerna, så idag tänkte vi ge oss ut i stormen och ösregnet för att prova på Sargasso. Jag har redan ordnat allt, så nu är det bara Tessi jag väntar på ;)