CYPERN

Nu sitter jag här hemma framför min nya dator med mina nya glasögon (som jag är jätte nöjd med) och bara önskar att timmarna ska springa iväg snabbt. Resväskan är packad, likaså handbagaget och jag sitter och funderar över om jag glömt något. Vilket jag säkerligen kommer komma på väl på planet eller när jag är på Cypern. Även om min första semester vecka inte varit som jag hoppats på, med fint väder och mini semester till Stockholm har den varit jätte bra =) Helgen har ju bjudit på två utgångar och andra trevligheter =) Så jag är helnöjd med veckan/helgen =) Har t o m varit och tittat på min första rugby match, såg ganska skoj ut men ingen sport jag själv hade kunnat spela. Om jag ska dit fler gånger gäller det att ha glasögonen med mig så jag inte missar allt som händer långt borta ;)

Tessi och jag hade planerat att ta taxi in till Malmö eftersom det inte går någon buss eller tåg vid den tiden, men Janne erbjöd sig att köra oss och sen åka in till jobbet lite tidigare =) Åh jag blev så glad, jag vågade ju inte fråga dem (vill inte besvära mina föräldrar så tidigt när jag vet att dem ska jobba dessutom). Har sån resfeber.. hihih. Ska bli så underbart! Efter en hel sommar med kallt och ruggigt väder förtjänar jag en vecka med sol, bad och festande =)

Äntligen har jag semester!

Åh det är så underbart! Efter 10 veckors slit på jobbet, är det äntligen över =) Flera av mina vårdtagare önskade mig lycka till i London och hoppades att jag skulle komma tillbaka någon dag och hälsa på och berätta hur det hade gått. Fick höra hur mycket de kommer sakna mig (jag har ju trots allt varit där i 15 månader) helt sjukt vad tiden gått fort! Antaligen kommer jag jobba några dagar innan min flytt. Kan inte fatta det.. jag ska flytta. Tror mamma har börjat inse det eftersom hon helt plötsligt vill göra massa saker med mig.

Helgen har inneburit en massa jobb, men oxå trevliga stunder =) I fredags var Tor här och träffade mina föräldrar och sov över. Kändes lite elakt att väcka honom vid halv sju när jag ätit frukost och skulle iväg till jobbet. Med tanke på hur lite vi hade sovit den natten och att han skulle upp och spela match. Men mysigt hade jag =) Igår jobbade jag och sov..

Therese och jag åkte in till Malmö idag efter jobbet för att fira att vi äntligen har semester. Vi hade planerat att äta på Greek way, men maten var väl inte riktigt vad vi tänkt oss. Så vi gick vidare och hamnade istället på en pizza och pasta restaurang Piccolo hette den. Men maten smackade inte som vi hade hoppats på. Åh Tessis musslor... usch så läskiga. Sen provade vi McFlurry Cornetto, men den var ingen hit. Varm chokladsås i mitten så glassen smällt på noll tid och sen det övre vad var det? Flingor! hahaha... (sen kom vi fram till att det var krossat kex). Men varför blandar dem inte det längre? Grrr

image21

image22

Bilder från förra helgen på söta lilla Tippen =)

Cypern är inte så långt borta

Jag skrev ut våra Cypern biljetter idag =) Åh nu känns det verkligen nära. Åh jag längtar så himla mycket. Måste börja fundera på vad jag ska ha med mig, kanske måste åka till stan för att inskaffa några nya plagg? Imorgon ska jag iväg och köpa solkräm efter att jag varit hos optikern. Äntligen är det dax att se om min syn har blivit bättre eller försämras de senaste åren. Så jag kan få mina nya fina bågar ;) Nu den här närmaste månaden känns det som om jag har hur mycket som helst planerat. Men det ska bli så himla roligt! När jag var hos min pappa igår försökte jag hitta en helg jag kunde åka dit för att bli firad, (och vara där i några dagar) men jag hittade ingen. Så jag ska åka dit över dagen. hihi... Om jag bara kunde bli av med tandställningen oxå. Lär ju inte bli detta året, eller? (Okej, nu ska jag inte vara så pesimistisk.. för det är ju bara augusti och flera månader kvar på året.) Men om det ska fortsätta i den här takten kommer jag få gå med tandställning tills jag är 25. Nu ska jag sätta mig och bläddra sönder tax-free katalogen ;)


Sååå söt

Efter den här helvetes veckan, hade jag så lugnt och skönt på jobbet idag att jag kunde gå hem nästan 2 timmar förtidigt =) Visserligen jobbade jag in lunchen.. ;) Så jag passade på att åka och hälsa på mina syskon i Hörby. Att jag var så peppad till att åka dit just idag är ju för att de precis har fått en liten valp.. hihi.. såååå söt! Bäst av allt, han är så himla gosig =) Tänk när man kunde ha Bosco i famnen (knappt jag minns det ens). Han ska hetta Tippen och springer runt och biter på allt han kan komma över. hihi... Kommer bilder senare ;)

Vilken helg =)

Det har varit en väldigt händelserik och rolig helg =) I fredags jobbade jag och Therese. Efter jobbet kom hennes föräldrar och hämtade oss, så lunchade vi med dem i Tirup =) Sen på kvällen åkte jag hem till Therese för att fira henne. Först förfestade vi hos henne och sen åkte vi in till Lund och Hercules. Hela lördagen tillbringade jag med Tor =) Söndags var det dax för att jobba igen. Åh jag var så trött... herregud! Har ju knappt sovit något i helgen. Men efter 10.00 var jag mitt vanliga glada och pigga jag. Sov en halv timme när jag kom hem och sedan cyklade jag hem till Therese (eftersom bussarna inte går från mej och hem till henne på söndagar). Där vi hade "sleepover" party Olivia och jag och Tessi =) Hur mysigt som helst tjejer ;) Tror London med oss tre kommer bli så skoj =) Redan halv åtta (och vem tusan är pigg halv åtta en ledig dag?) gick vi upp och satte oss på Tessis terrass och åt frukost och läste tidningen (med andra ord bara ca: 4 timmars sömn i natt med) sedan bestämde vi oss för att åka till BOO1 och sola =) Vilken underbar dag! Dagen slutade med att jag träffade Carro, som var nerre över dagen från Halmstad. Så himla kul och träffas igen, tänkte att jag kanske ska komma upp till henne under min lediga vecka =)


Nu väntar bara 10 dagars arbete och sedan har jag äntligen semester. Åh det ska bli så underbart. Jag längtar! Snart är det dax för Cypern *hihih* kommer bli helt underbart ;)


Det närmar sig.. =)

Helt sjukt! Jag har bara 2 och en halv vecka var att jobba och det känns såååå bra =) Papprena kom idag och nu känns det verkligen på riktigt... hihi... ska bli så skoj =) Har sån himla tandvärk, har sett att mina visdomständer håller på att tränga upp (BÅDA två där nere) så jag har så sjukt ont. Helt sjukt, att man är snart 21 och ska behöva ha ont i munnen för att man håller på att få nya tänder. Visserligen har jag ofta ont i tänderna, men det har ju sin förklaring. Men aj... det ömmar i hela munnen (och det lilla visdomständerna syns...) Nu har jag bokat synundersökningen och beställt glasögonen som jag hittade i fredags =) Ska bli spännande och se om min syn har förbättrats någonting sen sist.

Snart är det helg =) Åh jag är ledig på lördag för en gång skull.. hiih... så då blir det partaj, och det är väl mer eller mindre det enda jag ser fram emot nu.. hihi.. jag vet hur stört det där lät ;) Igår bestämde jag mig för att jag inte ska plåga mig med tentorna. JAg känner att jag orkar inte. Jag har varit så trött och omotiverad efter jobbet och känt små ångest för tentorna, så nu struntar jag i dem =) Jag tar det nästa år istället. Jag kan behöva lite semester från böckerna. Tycker jag förtjänar det, även om mina föräldrar kanske inte håller med mig. Men men så är det...