Hur mycket ska man behöva stå ut med?

Jag förstår inte vad det är med mig. Känns som allt bara är imot mig, allt bara går fel. Hur kan det vara möjligt? Nu har jag som sagt tre tentor, den idag p ga a missat fem p på förra tentan. Det är kanske inte meningen att jag ska bli ekonom? Eller varför har jag annars såna problem med Nationalekonomin? Suck. Tror jag kan läsa vidare ändå, hoppas iallafall. Om man frågat mig förra helgen, var jag ganska inne på att hoppa av studierna helt och påbörja något annat. Men nu ska jag ge det en chans till. Som om jag inte redan gjort det ;) I värsta fall kommer jag till våren att studera på distans i halmstad. Eller man kanske kan efteranmäla sig nu? Ska gå in och titta. Skadar inte att vara lite extra förberedd.

Natten mellan onsdag och torsdag sov jag och Tor en och en halv timme. Ingen av oss kunde sova. Jag brukar i vanliga fall somna när han sätter igång sina tråkiga tv serier, haha. Men inte ens det hjälpte. Tror att det blev ännu värre oxå för att jag visste att sju ringer klockan och måste vara på plats i skolan kvart över åtta. Men konstigt nog så hade jag inte problem i skolan. Men däremot cyklingen hem. Såg så himla mycket fram emot sängen :) Men när jag kom hem, snopet upptäckte jag att det fanns inte längre någon jacka i min cykel korg. Då stressar jag snabbt ut till min cykel med andan i halsgropen och tar mig en runda tillbaka. Frågar allt och alla, men ingen har sett den. När jag kom hem igen beslöt jag mig för att ta ytterligare en gående runda, men nej. Hur har jag kunnat tappa den?

Hur kan allt vara så emot mig? Hade problem med att få tag i jobbet i Lund som jag ska  börja på. Det tog bara två månader innan de svarade eller hörde av sig. Så ytterligare något jag stressade upp mej för. Mådde riktigt uselt när jag sen cyklade till jobbet. Men fast besluten att köpa en likadan jacka. Hade sån tur att det fanns en kvar i Lund. Sen visade det sig att det inte finns fler kvar i Skåne alls. Helt sjukt. Men det blev en jäkligt dyr jacka, shit. Behöva köpa ytterligare en. Höjden av otur!

Kan ju hoppas att den snart ger med dig. När väl skolan är över (nej t o m några dagar innan) så ska äntligen min tandställning av. Nu är det bara 8 dagar kvar :) Herregud, jag har bara en vecka till att stå ut. Ingen kommer ju känna igen mej sen. Hahah. Stackars min pojkvän ;) Tor vi har snart känt varandra ett helt år. Herregud vad tiden går fort. När det kärvar sig som mest, vet jag att du finns där! :)
Tjejer snart bär det av :) Vi åker om ganska exakt två veckor :) Ska bli så härligt och skoj :) Ser fram emot det jätte mycket. Precis vad jag behöver just nu.

Hoppas tiden går snabbt nu :)

Nu har jag börjat räkna ner dagarna.. hehe. Bara 15 dagar kvar (Okej, nästan 16 eftersom den här dagen inte är över än). Men shit vad tiden går fort. Innan dess ska jag hinna med två tentor samt ska min älskling komma hem :) Saknar dig i massor! Lite dålig tajming när du kommer hem bara, men det ordnar nog sig :)

Tre tentor inom loppet av 11 dagar. Herregud hur ska jag fixa det? Behöver bara stå ut med pluggande dag och natt mer eller mindre nu i tre veckor. Sen ska jag ha en avkopplande vecka i Illoret Mare (hette det va?). Annars får jag väl ett trevligt sommar lov med massor med plugg. Tor kommer ju ändå inte befinna sig i Skåne, så jag behöver inte vara orolig för att han ska störa. Men sen har vi ju mina vänner.. hm.. fast de jobbar ju oxå ;) Nej nu ska jag istället tänka på allt roligt jag ska göra i sommar ;)

Lovely week...

Oj, vilken händelserik vecka det har varit. Förra fredagen efter min tenta åkte jag och mamma över till London. Planet var försenat så vi befann oss inte på hotellet förens vid halv tre på morgonen. Men som tur var låg det mitt i centrum :) Lördagen hade vi strålande väder, varmt och gott! T-shirt väder och hur ofta kan jag säga det? Jag som nog är en av de mest frusna som finns ;) Visade mamma Hyde Park, Bucking ham Palace, Green Park och underbara St James Park, Big ben. Sen tillbringade vi ganska mycket tid i kö för att komma upp i London Eye. Men måste säga att det ändå var värt det :) Vilken utsikt! När vi kom ner, stod mina två älsklingar nere och väntade på oss :) Så underbart att se dem :) Som jag har längtat efter er. Så resten av kvällen spenderade vi fyra ihop :)

Söndagen uppsökte jag och mamma Madame Tussauds, vi och alla andra i London. Jag har aldrig sett så mycket folk på en gång. Usch, det var verkligen så jag insåg varför jag lämnade London från början. Men vilka otroliga vaxdockor så lika dem var. (Lovar att jag ska lägga in några foton så fort jag fört över dem till datorn. ) Vissa var skrämmande lika. På tal om skrämmande hade dem en attraktion på slutet som var ganska läskig. Man skulle gå igenom en tunnel och så var det läskig musik och utklädda människor som skrämdes. Hann även med en tur på berömda Oxford Street.

På måndagen åkte vi rundor i London. B l a till Greenwich en liten söt by utanför centrala London :) På kvällen såg vi musikalen dirty dancing :) Otroligt bra musikal :)
Sista dagen i London visade jag mamma runt i Notting hill och Kensington samt att vi tog en sista runda på Oxford Street. Lite ledsamt att behöva säga hejdå till tjejerna.

Valborg firades med Jannika och Elina i parken. Lunchade ihop och sedan kom även Tor och höll oss sällskap :) Tor och jag fortsatte sedan vidare till hans Rugby kompisar som vi firade resten av kvällen med. Blev en mysig och trevlig valborg detta året :)

Igår åkte vi upp till Halmstad hem till Tors föräldrar och sen ner en snabbis till Lund på lördagen eftersom Tor är Rugby tränare för damlaget. Åkt på världens förkyldning och tandvärk sen London. Jag säger ju det: Jag tål nog inte den brittiska luften. Undrar om jag vågar åka dit igen i sommar? Tessi vi kanske ska ses i något annat land, just in case? ;) hahah.