Lovely week...

Oj, vilken händelserik vecka det har varit. Förra fredagen efter min tenta åkte jag och mamma över till London. Planet var försenat så vi befann oss inte på hotellet förens vid halv tre på morgonen. Men som tur var låg det mitt i centrum :) Lördagen hade vi strålande väder, varmt och gott! T-shirt väder och hur ofta kan jag säga det? Jag som nog är en av de mest frusna som finns ;) Visade mamma Hyde Park, Bucking ham Palace, Green Park och underbara St James Park, Big ben. Sen tillbringade vi ganska mycket tid i kö för att komma upp i London Eye. Men måste säga att det ändå var värt det :) Vilken utsikt! När vi kom ner, stod mina två älsklingar nere och väntade på oss :) Så underbart att se dem :) Som jag har längtat efter er. Så resten av kvällen spenderade vi fyra ihop :)

Söndagen uppsökte jag och mamma Madame Tussauds, vi och alla andra i London. Jag har aldrig sett så mycket folk på en gång. Usch, det var verkligen så jag insåg varför jag lämnade London från början. Men vilka otroliga vaxdockor så lika dem var. (Lovar att jag ska lägga in några foton så fort jag fört över dem till datorn. ) Vissa var skrämmande lika. På tal om skrämmande hade dem en attraktion på slutet som var ganska läskig. Man skulle gå igenom en tunnel och så var det läskig musik och utklädda människor som skrämdes. Hann även med en tur på berömda Oxford Street.

På måndagen åkte vi rundor i London. B l a till Greenwich en liten söt by utanför centrala London :) På kvällen såg vi musikalen dirty dancing :) Otroligt bra musikal :)
Sista dagen i London visade jag mamma runt i Notting hill och Kensington samt att vi tog en sista runda på Oxford Street. Lite ledsamt att behöva säga hejdå till tjejerna.

Valborg firades med Jannika och Elina i parken. Lunchade ihop och sedan kom även Tor och höll oss sällskap :) Tor och jag fortsatte sedan vidare till hans Rugby kompisar som vi firade resten av kvällen med. Blev en mysig och trevlig valborg detta året :)

Igår åkte vi upp till Halmstad hem till Tors föräldrar och sen ner en snabbis till Lund på lördagen eftersom Tor är Rugby tränare för damlaget. Åkt på världens förkyldning och tandvärk sen London. Jag säger ju det: Jag tål nog inte den brittiska luften. Undrar om jag vågar åka dit igen i sommar? Tessi vi kanske ska ses i något annat land, just in case? ;) hahah.

Kommentarer
Postat av: Angelicas Closet

Jag ska till London i augusti.
Shoppingtips?

Postat av: therese

hej min alksling! haha jag hade faktiskt tankt foresla att vi kunde ta en oss tripp till amsterdam eller paris nar du kommer over- biljetterna ar inte sa dyra och det hade varit ett bra substitut for utlandsresan. Vad tycks? Jag raknar mina dagar tills jag ska komma hem nu! Puss

2008-05-06 @ 18:16:14
Postat av: Therese

heeej alsklingen min! Nu ar det typ bara tva veckor kvar wiiee! Kommer nog redan den 30 maj for jag fick helgen ledog ocksa. Har har vadret varit toppen i over en vecka men idag kom englandvadret tillbaka igen. Aja jag jobbar anda till sondag sa jag for mig kvittar det nastan om det ar 30 grader eller snoar dar ute- jag marker inget nar jag jobbar anda... =/ hehe hant nagot roligt? Jag har inget att rapportera, bara att jag langtar som ett litet svin att fa satta mig pa planet till sverige (litet svin vilka uttryck jag kommer upp med...) Ses snart vannen! pusspuss

2008-05-15 @ 20:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback