Mina dagar i Sverige

Nu har jag varit hemma i fyra dagar och bara måndagen kvar. Som är själva anledningen att jag befinner mig i Sverige just nu, just de... tandläkaren. Sitter och hoppas med hela kroppen på goda nyheter imorgon. Hur har jag nu disponerat mina dagar i Sverige? Jo, i torsdags lunchade jag med mina föräldrar och sen träffade jag min pojkvän =) Helt underbart att se honom igen. Fredagen ägnade jag med mamma, vi bakade och åkte en sväng till nova. På kvällen åkte jag hem till Jenny och tittade på gamla bilder, sen drog vi ut till Blue Ice (gamla Sargaso) som jag har tjatat om nu i flera månader. Tro mig det var värt allt tjat! hahaa.. det var sjukt roligt, trots att det var lite folk där. En helt perfekt utekväll med andra ord, synd bara att inte mina London brudar var med ;) Lördags var jag med Tor, på kvällen var det Rugby VM final som vi såg på klubbhuset. Hur mycket folk som helst där =)

Nu vill jag inte verka negativ eller så... men jag har faktiskt redan kollat upp flyg hem, till Sverige igen. Tänkte det var bäst att kolla här hemma medan jag har tillgång till internet. Visserligen har jag väl det i London med, men inte att sitta flera timmar med min egen dator. Jag har föresten lagt ut några bilder från London, kommer säkerligen bli fler. Jag måste bara ha tid att kolla igenom alla först ;)

De här dagarna hemma har fått mig att inse att jag hör hemma i Sverige, trots allt. Jag är ingen storstads tjej. Oavsett om jag stannar två veckor eller två månader till i London kommer tiden gå så fort att innan jag vet ordet av det är det januari och dax att få tenta ångest igen! Trodde aldrig jag skulle säga detta, men jag vill faktiskt tillbaka till mina studier och min tenta ångest ;) Detta har varit nyttigt och välförtjänt för min del.

Hemma igen.... på besök

Nu är jag hemma igen efter tre och en halv vecka i London. Vistelsen har kanske inte varit precis som jag hade hoppats på. Som sagt vi bor en liten bit utanför London i en liten små stad som heter Shepards Bush som ligger i zon 2. Vi har en liten studio som vi tre delar. Första veckan hade jag ett jobb på ett cafe, dock så trivdes jag inte där så jag sa upp mig. Så nu är jag arbetslös sen två veckor tillbaka. Vilka jag har tillbringat med Olivia som oxå var arbetslös, vi har haft sightseeing genom hela london och sett i princip allt vid det här laget. Börjar kännas jobbigt att inte ha ett jobb, speciellt nu när jag är hemma igen.

Trodde aldrig jag skulle komma hem, vilken mardröms natt jag hade. Det hela började med att jag tog bussen halv två på natten från Shepards Bush in till Oxford (för att byta buss till nästa). Efter bara två hållplatser kom där på fyra män som skulle kontrollera biljetterna och bussens kontrollnummer mm. Men det var inga problem, utan jag kunde lugnt åka vidare. När jag väl kom fram till Oxford enligt min tidplan, fick jag leta mig vidare till nästa buss som skulle ta mig till Liverpool Street. Men när jag väl hittade den, stressad som jag var, visade det sig att vägen var avstängd just i natt och bara i natt. Jag frågade arbetarna om var närmast bussen till Liverpool Street och de trodde att det var gatan bredvid, så jag gick dit. Men där fanns ingen och sen var jag. Hade lite små panik springa runt mitt i London mitt i natten. Så fram till Piccadelly gick jag (och det tog väl en halv timme) där möte jag två killar som ville ha med mig hem och ha mitt nummer. När jag sa att jag hade bråttom för jag skulle med ett flyg, så tog en av dem tag i mig och skulle krama mig och pussa på kinden. Men till sist kom jag därifrån och hittade rätt buss. Trots att jag var en halv timme sen så hann jag faktiskt med rätt buss till Liverpool Street. Där min tredje buss väntade för att ta mig till flygplatsen Stansted. Då trodde jag att alla problem var över! Men nej, det hade bara börjat! Jag ställde mig i kö för att checka in, tydligen hade jag missat att jag bokat en biljett där man skulle checka in på nätet några timmar innan så det var bara att ställa sig fint i en annan kö för att betala en straffavgift. Ställde mig sedan i säkerhetskontrollen, men det visade sig att jag hade för tugnt handbagage så jag var tvungen att ställa mig i kö för att köpa rätten att checka in en väska. Samt ställ mig i incheckningskön igen. Alla dessa köer.. herregud! Trodde jag skulle missa planet. För sen i säkerhetskontrollen så började det pipa och jag fick stå där fint ta av mig skorna och bli visiterad. För att sedan hamna i en säkerhetskontroll till där man skulle ta av sig skorna. Efter det har allt gått fint, tack och lov!

Helt underbart att vara hemma i lugna Sverige igen =) och duschen ska vi inte prata om. Mamma trodde inte jag hade duschat på hela tiden. Men det är verkligen skillnad på vattnet så underbart. Sen åkte vi in till Malmö för att luncha med Janne =) Som åker till Kina idag. Lite typiskt nu när jag är hemma och allt. Sitter och laddar ner lite serier nu till Olivia, så vi har något att roa oss med medan Tessi är på jobbet ;) Bara skojade med dej gumman... hahaha... ;) Saknar er redan! Ska försöka ladda upp några bilder nu när jag är hemma, har bara lite mer n 500 att gå igenom ;)