A day of

Igår hade jag min lediga dag =) Men den var fullspäckad hela dagen =) Först cyklade jag in till Lund för att äntligen klippa mig (mitt hår har varit så sjukt slitet, så det behövdes verkligen). Sen tog jag tåget till Malmö och gick runt och shoppade =) Köpte två linne, lite ansiktsrengöring osv. Sen träffade jag mamma i Lund och gick runt hos lite olika optiker för att prova lite glasögon. Jag har varit helt inne på att ha glasögon utan ram, men mamma fick mig på andra tankar =) Så jag lånade hem ett par bruna glasögon och är nu helt såld! Så på måndag ska jag boka tid och beställa glasögonen =) ÄNTLIGEN! Sen åkte jag hem till Tessi och träffade henne och Olivia =) Hur trevligt som helst babes ;)

Jag hade velat ut och festa i helgen. Men så ska man ju jobba. Så nästa vecka hoppas jag på en utekväll, annars vet jag inte vad jag gör. Då går jag ut och festar själv! För ut det ska jag, oavsett om jag har feber ;) hahaha

Nya bilder

När jag skulle tömma min kamera insåg jag att jag har ju inte lagt ut bilderna från Midsommar, som jag lovade att jag skulle göra. Vet ju att vissa väldigt gärna ville se bilderna ;) Så nu har jag lagt ut dem (eller ett urval iallafall). Trodde jag hade en massa bilder från våra senaste utgångar, men tyvärr kameran har nog varit hemma (sjukanmält sig ;) så jag får bättra mig! Än är inte sommaren över.. hihi http://www.pixbox.se/usr_show_id51905_page0_order1.html

I wanna dance... with somebody

Hörde Whitney Houstons låt: I wanna dance with someone.. with somebody how loves me.. och blev så party sugen. Jag har ju inte varit ute och festat på två veckor! Blir nog inget till helgen heller p g a man jobbar... Jag börjar känna att det kryper i kroppen. Jag menar de senaste utgångarna har inte varit så bra heller Det är jätte länge sen vi hade en rolig och galen utgång nu... och jag kommer nog få vänta fram tills vi ska fira Therese. =(

Efter en kämpig dag på jobbet där jag sprungit runt med larmet hela dagen och kört Staffanstorp runt (kändes det som iallfall) så har jag faktiskt tagit mig i kragen och börjat plugga. Kryss i taket. haha..


Mini tripp till Halmstad

Igår åkte jag upp till Halmstad för att stanna där över dagen. Jag åkte med Jenny och hennes familj upp för att träffa Tor. Som visade mig runt. Så nu har jag sett centrum, hamnen, Tylösands strand där vi satt och fikade. Sen fick jag honom att göra pannkakor åt mej =) Vi spelade mini golf, som jag är fruktansvärt dålig på... det var ju nästan pinsamt så dålig jag var! (emellan åt.. haha). Sen innan jag skulle hem så gick vi på stranden =) Halmstad var hur mysigt som helst! Så lördagen blev hur lyckad som helst =)

Lite små tråkigt att jag skulle jobba idag. Men.. det kommer ju fler gånger ;) Åkte hem direkt till Tessi igår (eller idag?!) för klockan blev över 00.00 innan jag var hos henne. Så i natt har jag sovit sådär fyra timmar och är hur pigg som helst. (fram tills jag sätter mig framför böckerna, då jag med all sannolikhet kommer somna). Idag måste jag ta mig i kragen och sätta mig ner och plugga! Det börjar ju närma sig.. herregud, det är bara 3 veckor kvar nu... !


Vart tar veckorna vägen?

Skrev ett superlång inlägg igår, men tydligen så försvann det =( Men men... Börjar få små panik nu, vart tar alla veckor vägen?  Herregud! Jag har hela tiden sagt: Äh det är långt kvar tills september. Men det är det ju inte, det är bara två månader till. Shit! Men skoj ska det bli. Therese, jag och Olivia, kommer bli hur ballt som helst =) Även om det kanske inte verkar som det (med all min ångest) så längtar jag jätte mycket.

I söndags träffade jag äntligen Sajan och det var så sjukt roligt. Efter mycket om och men, så träffades vi på Pronto. Det var inte förens jag satte mig ner och pratade med henne som jag insåg hur mycket det faktiskt hunnit hända mig sedan mars månad. Helt sjukt. Jag tycker ju inte att det har hänt så mycket, men vi hade hur mycket som helst att berätta båda två =) Vi måste verkligen skärpa oss gumman ;) Igår träffade jag Tor som var nere från Halmstad över dagen (han hade kört sin bror till Kastrup och stannade kvar i Lund för att träffa mej) =) så jag tillbringade hela eftermiddagen i stadsparken med honom. Trevligt trevligt. Tiden gick så himla fort att jag helt missat att klockan blivit fyra (och då skulle jag träffa Therese), men gullig som han är så körde han mig hem =) Även om jag blev lite sen, så tack vare honom blev det inte så jätte sent, eller, Tessi? Therese och jag körde ut till Hyby och solade och pratade. Vattnet var lite för kallt för att man skulle kunna bada i det. 

Så nu är min enda hela lediga helg över =( Som tur är har jag bara fem veckor kvar (med denna) till semestern. Då Therese och jag ska hitta på en massa. =)  Såg en sån härlig kommentar i en tidning: "Mitt kreditkort mår dåligt av att inte aktiveras dagligen"

Så mycket att göra på så lite tid

Oj, nu var det ett tag sen jag uppdaterade lite här ;) Har ju som sagt haft fullt upp hela veckan. Jobbade hela sex dagar av sju förra veckan, fikade med Frida och träffade Mari en dag. Sen har jag och min nyblivna "sambo" haft en massa för oss. Men jag är hur glad som helst över att du finns och det har verkligen fungerat jätte bra ;) Så våra föräldrar behöver inte vara oroliga över oss. För det kommer gå hur bra som helst. Åh jag läääängtar! Men först blir det Cypern! Bara 7 veckor kvar.. hihi.. dock ska jag hinna med en vecka semester innan det.

Är ledig imorgon, ska bli så himla skönt. Tänkte jag skulle åka och hälsa på min pappa och mina syskon. Var ju ett bra tag sen sist nu. Hoppas bara vädret håller i sig. Är så himla less på allt detta regn och blåst och 16 grader i juli månad, vad är det? HÖST! Jag har längtat hela året efter sommaren och vad får jag? En extra lång höst. Tack och lov vet jag att jag kommer få sol och värme på Cypern. hihi

Känns som den längsta helgen nånsin..

Vilken helg! Tycker den har varat hur länge som helst. I vanliga fall går helgerna skit fort och man hinner inte göra någonting förens de är över, men jag och Therese har verkligen hunnit med hur mycket som helst. I fredags jobbade jag och sen nån timme senare kom Therese och Olivia och gjorde Tacos och förfestade. Sen åkte vi in till Malmö för att festa. Blev dock inte som vi tänkt oss (som vanligt), blev en annan klubb än tänkt. Sen åkte vi på "efterfest" i Lund. Kvällen (morgonen.. beror på hur man ser det ;) slutade med att jag och Therese promenerade hem i ösregn 06.00 morgonen.

Jag som redan var sjuk i fredags morse och ganska hes, blev ju inte bättre av promenaden. Efter fyra timmars sömn gick vi upp och då kunde jag knappt prata. Åh jag skulle på min dejt med Tor. Var hur nära som helst att ställa in, men jag är glad att jag inte gjorde det =) Tillbringade tre timmar på Ebbas cafe med honom, hur trevlig kille som helst! Sen fick jag stressa hem, äta något och sen åkte Therese och jag upp till Helsingborg med Emma för att prova på partylivet i Helsingborg. Det bästa med kvällen var baren, jätte mysig verkligen. Sen nattklubben var sådär, om det berodde på att jag är sjuk, inte har sovit något senaste dagarna eller på att stället inte var bra... kanske en kombination?

Så igår tog vi det lugnt hela dagen. Så himla skönt. Gjorde verkligen ingenting. Eller jo, vi såg början av Pirates of the Carribean (sjukt skum och tråkig... så jag har inte sett klart den än) och sen The Guardian.
Sammanfattningsvis har det varit en väldigt händelserik helg. Men det är skoj =) Tyvärr kommer inte denna helgen bli det, eftersom jag jobbar hela =(