Vilken mysig helg :)

Tor kom ner till mig i torsdags kväll lagom till jag slutade jobba :) Så jag har spenderat hela helgen hos honom. I fredags åkte vi till Köpenhamn. Lunchade i hamnen, gick runt på Ströget, fikade på torget och promenerade runt i Botaniska trädgården :) Vilken underbar dag det var :) Så mysig. I lördags jobbade jag fram tills 14 sen åkte Tor och jag till Falsterbo och solade. Eftersom både han och jag är såna badkrukor dopade ingen av oss ;) Alldeles för blåsigt för att ens behöva svalka sig i kalla havet. Sen åkte vi in till Malmö för att äta på en turkisk restaurang och titta lite på Möllevångsfestivalen. Tor fick sån godis noja och var tvungen att åka och handla godis. Så lördags kvällen spenderades med mys i soffan och godis och film på tv. Jobbade även i Söndags, lite typiskt. Men sen när jag slutat tog vi oss en promenad i Lund och gjorde lite tacos :) Hel mysig helg :)

Nu har jag semester hela veckan. Tyvärr var Tor tvungen att åka upp till Halmstad i söndags kväll eftersom han ska jobba hela veckan. Men till helgen ville han att vi skulle åka till hans systers stuga :) Vilken mysig ide :) Sån gosig pojkvän jag har... åh :)

Själv spenderar jag veckan med shopping i Malmö igår, idag var jag och Jannika både i Västra hamnen och i Lomma och badade. Åh ja, IDAG TOG JAG MITT FÖRSTA DOP! Wow. Imorgon planerar jag och Jannika att åka till Ribban och bada. Sen torsdag och fredag är vi i Göteborg :) Åh sen drar jag till Halmstad :) Till pojkvännen min.

Det här skulle jag behöva

Var inne på Bodyshop i Sverige och kollade lite på produkterna. Hur är det möjligt att det nästan är halva priset i England? Om man vill ha tillräckligt mycket produkter, kanske man t o m tjänar på att åka dit och köpa dem ;) Eller går det kanske jämt ut, fast då har man ju blivit en resa rikare iaf och det är inte fy skam det.






Necessär fylld med produkter, Lipbutter Mango och Passionsfrukt. Rengöringsprodukter från Vitamin E, Cream Cleaner och Hydrating Toner.

Tripp till Halmstad

I fredags bar det av direkt efter jobbet till Halmstad :) Visste inte om jag skulle ha gott om tid på mig att köpa biljett, så det hade jag redan ordnat i förväg :) Köpte ett packet ballerina på jobbet som färdkost. När jag kom fram satt Tor och läste tidningen medan han väntade på mig :) Hemma hos honom blev vi mötta av Victor och Annika och deras 2 barn kom utspringandes (krypandes). Sen blev det grillning och hela familjen var samlad. Alla utom Tors systerson som befinner sig i USA. Var väldigt trött efter en lång arbetsvecka, men middagen och kvällen blev väldigt trevlig ändå :)

Lördagen vacknade vi av att barnen sprang och busade med farfar. Haha. Vädret såg varmt ut, men det var ganska blåsigt. Vi var nere i Tylösand vid halv elva och fick guida några flickor dit. Blev en ganska lång dag med mycket springande fram och tillbaka mellan de tre olika lagen. Vi följde dels Lugis båda herrar och damer samt Halmstad killarna. Blev lite kinkig när det började regna och jag var skit hungrig och inte ätit något på 8 h. Men sen när jag fått en varm dusch och lite mat blev det genast bättre :) Hade en jätte rolig utekväll. Först åkte vi till en fotbollsplan där alla spelarna samlades och åt och drack. Sen gick vi vidare in till stan och satte oss på en bar. Sen blev vi danssugna och drog till en nattklubb. Blev en väldigt lyckad kväll med mycket dans :) Kan inte komma ihåg när jag dansade så mycket senast ;) Barcelona kanske?


Axel och Tor: Är dem inte för goa :)

Söndag eftermiddag var det dax att åka hem. Alltid lika tråkigt att lämna Tor. Men jag har ju snart semester, får bara hoppas att han oxå får det. Snart kommer my second half hem.. wieee... :)

Beach rugby

Jag har hunnit jobba en hel månad i Lund nu :) och jag trivs jätte bra fortfarande. Har t o m fått den "äran" att gå till en mycket speciell dam, vi är bara 3 stycken av all personal som är välkomna hem till henne. Vad är oddsen att jag ska ha sån otur och vara en av dem?

För någon vecka sen sprang jag runt i Malmö och shoppade och plötsligt kände jag en hand på min axel. Det visade sig att det var Paula, Tors mamma som var nere och klippte sig. Samt tog en liten runda på stan. Hon hade åkt direkt från deras semester uppe i Norrland (så jag fick höra allt om deras resa före min pojkvän). Det var lite sjukt. Hon var nog den sista jag trodde jag skulle stöta på i Malmö. Hahah.

Jannika fyller år imorgon, men i kväll är jag bjuden på tårta hemma hos henne :) Helgen är redan fullspäckad. Egentligen skulle jag jobba, men på något konstigt sätt lyckades jag få ledigt :) Åker upp till Halmstad imorgon. Biljetten är redan bokad och uthämtad (inte som sist när jag inte hade bokat och det var fullt, så jag fick sitta 1 h och vänta på nästa tåg). Tors äldsta bror som bor i Australien är hemma den här veckan, så nu är det första gången jag ska få träffa honom. Sen på lördag är det den årliga Beach Rugbyn som alla rugbyspelare har pratat om sen i våras. Hoppas bara vädret håller i sig så man slipper stå med paraply på stranden.

När jag träffade Elise på stan igår som berättade att hon skulle åka till London och jobba nu en månad. Då slog det mig att det snart är augusti :) Vilket innebär att det inte är speciellt långt kvar tills min älskling kommer hem :) Vad kan det vara 3 veckor?