Ojoj

Oj det var ett tag sen jag uppdaterade här. Antingen för att det händer så mycket i mitt liv just nu att jag inte hinner, eller för att det faktiskt inte har hänt så mycket de senaste veckorna. Jag jobbar på som vanligt. Ibland kan jag själv nästan känna att jag nog jobbar för mycket. När man är inne och jobbar för tredje helgen i rad och har en till framför sig börjar det bli illa. Även om jag bara haft halva helger jag jobbat så... börjar man känna sig lite sliten och osocial. Så jag kanske inte borde gnälla på Tor att han ofta åker till Halmstad (men han behöver ju inte parera det med mina få lediga helger ;)

Tiden går så himla fort att jag börjar bli mörk rädd, herregud jag som hade ett volaroat på fyra månader, nu är det bara en kvar. Var har denna tiden tagit vägen? Snart är det dax att börja ta tag i sitt liv och börjar studera. Fick reda på mina tentamens dagar, som tur är har jag inte bokat min London trip än.. för det visade sig att jag skulle ha tenta en av dagarna jag planerade att vara i London. Så nu måste mamma och jag sätta oss ner och hitta ett nytt datum. Eller så kan vi åka en fredag kväll kanske? Får kolla upp det lite närmare tjejer, men komma ska jag frågan är ju bara när.

Var hos tandläkaren i måndags och det var ju ingen hit. Grejen var att han verkade så himla nöjd med mina tänder och sa hur bra allt såg ut. Trodde ju aldrig i min vildaste fantasi att det kunde bli värre, men herregud! Han satte in två gummiband, så första dagen kunde jag inte ens öppna munnen. Kan inte ens gäspa, knappt pussas ens :( Fruktansvärt. Dock så kommer jag sluta med små ätandet eftersom det är så krävande att ta och på de här gummibanden. Börjar smått misstänka att jag aldrig kommer bli av med den här fula tandställningen...

What a nice weekend... synd att helgen ska gå så fort

Hade en hel helg ledigt.. så underbart! Händer inte så ofta att jag har tre hela dagar ledigt. Tor kom ner från Halmstad i fredags, så då skulle jag laga mat åt honom och familjen. Han måste verkligen ha saknat mig, för han kom hem till mig och mer eller mindre tog över i köket ;) Sen hade jag gjort choklad muffins med chokladbitar i och glaserat dem med choklad... hur goda som helst :) Som han blev tokig i... hehe. Hade en trevlig familje fredag :)

När vi vaknade i lördags var det blank is ute och började snöa en massa. Så han fick allt snällt stanna över ytterligare en natt hos mej :) Så jag har haft en trevlig hemma helg med pojkvännen :) Att tillägga är att jag hatar sånt väder. Jag hade säkert gått och irriterat mig över att jag inte kunnat cykla någonstans om det inte varit för att Tor var här.

När jag skulle gå och lägga mig i söndags efter en hel dags pluggande, kändes sängen helt plötsligt så stor! och fruktansvärt ensam... även om han bara sovit här i två dagar, så var det tydligen allt som behövdes för att jag skulle sakna honom där ;)

Nu är det tenta vecka. Och jag är så fruktansvärt dålig på att plugga. Men jobbar man till fyra tre dagar så är det kanske inte så konstigt? T o m fått ta ledigt på söndag för att kunna göra tentan. Är så sjukt nervös, men det kan ju inte gå sämre än de andra gångerna ;) Jag ser ju bara det som en bonus ifall jag klarar tentan och får mina 15p. Annars så.. ja behöver ju faktiskt inte kursen så det är väl inte hela världen om man inte lyckas med allt, eller? Att bara behöva se i ladok varje gång man loggar in att man misslyckats med nån kurs... usch.

Mamma var och köpte ett smycke träd i helgen och jag har blivit hel besatt, nu vill jag oxå ha ett och det finns inte nån stans. Jag ringde till alla Åhlens, men de var slutsålda... igår!!! Men skulle kanske få in i veckan? Jag har sökt på internet efter ett, men hittade bara på ellos igår och nu när jag skulle beställa det, tror ni inte det är SLUT! Får ge mig ut på skattjakt.. haha