Semester :)

Har haft en super härlig ledig vecka :) Två veckors semester har jag i år (eller tre egentligen för jag var ju i Barcelona en ;) Hade parerat in ledigheten perfekt förra veckan. Så mån, tis och ons tillbringade jag och Jannika på beachen :) Dels i Malmö och dels i Lomma. Måste ju prova på lite olika ställen ;) Första doppet för i år tog en av dem dagarna i Lomma. Wiiieee. Är ganska imponerad över det själv måste jag erkänna.

I torsdags åkte jag och Jannika upp till Göteborg för att shoppa och gå på Liseberg. Sov på ett jätte fint hotell mitt emot tågstationen och iväg med shopping centret Nordstan. Kan ju inte bli bättre ;) På morgonen fick vi en jätte frukost buffe, sen kunde man knappt röra sig därifrån. Fortsatte med shopping och sightseeing i Göteborg på fredagen. Vid halv sex tiden hoppade vi av tåget i Halmstad, där min pojkvän stod och väntade på oss :) Dock skulle Jannika vidare med tåget mot Lund.

Umgicks lite med Tors bror Oscar och hans flickvän Anna samt hans föräldrar. PÅ kvällen cyklade vi in till Halmstad. Helt chockad över att han ville cykla. Shit! Jag trodde inte ens Tor visste hur en ser ut ;) hahha. Tog oss ett dopp vid bryggan hemma vid honom. Sen träffade några kompisar till honom i Picasso Parken och umgicks lite med dem. Senare på kvällen blev det utgång på lilla helvetet. (Jag har så himla roligt åt att det heter så... haha). Tack och lov klarade vi oss ifrån regnet. Kom världens ös en halv timme efter att vi kommit hem. Så klart vaknar inte min pojkvän av det. Men han somnade oxå i soffan på nedervåningen.

På lördagen åkte vi in till stan för att luncha med några vänner :) Sen kom Tors andra bror Victor och hans fru Annika samt deras två busar. Jannika missade sitt tåg till Halmstad, så jag och Tor körde ner till Ängelholm och hämtade upp henne :) Åt på fin restaurang med några andra kompisar till Tor. Satte oss på uteserveringen och drack öl samt drog vidare till en nattklubb Moon. Men tjejerna där var väldigt agressiva av sig och gav mig ena armbågen efter den andra. Tors teori är ju: att de blev så avundsjuka på att jag har en sån snygg pojkvän ;)

I söndags visade vi Jannika lite badställen runt Halmstad. Bland annat var vi i Tylösand, Handikappsbadet (vilket namn på ett badställe, som inte ens kändes speciellt handikappsvänligt), Grötvik samt hemma vid Tor. På eftermiddagen körde vi Jannika till Båstad. Vi passade på att stanna kvar Tor och jag och äta nere vid stranden. Jätte mysigt :) På kvällen var vi hemma hos Mattias och Fian och tittade på film :)

Helgen har varit hur mysig som helst :) Kändes lite tråkigt att den tog slut så snabbt och att jag skulle åka ner till Lund igen måndag morgon. Tog emot lite. Ännu värre blev det när tågen sen inte gick. Vi hamnade i Laholm och blev ståendes där i nästan tre timmar innan väl nån buss kom. När vi väl kom på bussen så fick vi meddelande om att tågen skulle gå :) Istället för att vara hemma vid halv elva var jag hemma kvart över 2. Shit vad arg jag var. Speciellt när det var sånt skit väder.

Denna veckan har jag inte lika stor tur med vädret. Dock gör det inte så mycket eftersom jag har två tentor i nästa vecka. Så måste ändå stanna hemma och plugga till dem. Jobbet kallar på fredag kväll :( Men det är inte långt kvar till skolan börjar igen. Fick föresten reda på i dag att jag är antagen till Företagsekonomisk kurs 31-60p. En fortsättningskurs :) Vad roligt det ska bli :)