Julen är här...

Julen närmar sig med storm steg, herregud! Det är faktiskt inte förens idag jag inser att.. shit det är ju julafton på måndag om mindre än en vecka. Eftersom jag jobbar hela tiden och ska jobba mig igenom hela julledigheten så känner jag inte av att det är jul. Drabbades av lite panik idag. Efter att cyklat hem från Tor i morse (som för andra gången den här veckan lagat mat åt mig.. och är jätte duktig på det :) Finns det något sexigare än killar som kan laga mat ;) Första jag gjorde när jag kom hem var att slänga mig över kaffekokaren. Har blivit så beroende av denna underbara dryck ;)

Senare idag träffade jag Jesper, en gamla klasskompis sen Karlskrona tiden så insåg jag att detta är ju min sista lediga dag på sju dagar.. när ska jag hinna handla de sista två julklapparna? och vad ska jag köpa? Strosade runt och tittade idag, men min fantasi är lika med 0. Vad ska jag göra? Tor har bestämt sig för att överge mig i jul och åka med familjen upp till fjällen. Vilket han gör rätt i, jag är ju ändå inte ledig något. Men i helgen kommer mina älsklingar hem från London... finally! Har längtat sååå efter er, så ni skulle bara våga att inte höra av er! Lovar att jag snart ska boka min biljett till London, så fort jag fått mitt schema.

Börjar få små ångest över mitt pluggande oxå, shit det är inte ens en månad kvar och jag har inte direkt varit så duktig som jag hoppades på. Har visserligen läst hälften, men frågan är hur mycket jag kommer ihåg av det jag läst? Är ju inte så pigg om kvällarna efter jobbet, tur det finns kaffe :) Måste planera in ett besök i Hörby oxå. Åh vad jag ska göra en massa...

Åh det regnar...

Vad jag är trött på detta regnande och blåsande varje dag.. jag hatar denna årstiden. Jag börjar redan känna hur vinter tröttheten och den här deprissions tiden kommer. Även om jag inte är en deprimerad person så känner man av det ändå. Hur lätt irriterad man blir av minsta lilla. Vilket jag sen blir skit arg på mig själv därför att jag blir så lätt irriterad för minsta lilla, helt utan anledning. ÅH... Folk har ju fått för sig att det är regnigt i London. Men så mycket som det regnat den här veckan gjorde det inte ens på två månader i London.

Tessi och Olivia är kvar i London och jag saknar er som tusan! Men snart kommer ni ju hem :) Dock är jag ju så smart att jag ska jobba en massa när ni är hemma. Men vi har ju kvällarna :) Precis som innan ;)

Har tagit mig i kragen och börjat plugga, känner mig så stolt över mig själv. Men frågan är hur mycket som egentligen har fastnat för så trött som jag är på kvällarna. Igår dekade jag av utmattning när jag kom hem och sov bort hela kvällen, sov i fyra timmar. Uppe två timmar och sen gick jag och la mig igen. Gud vilket tråkigt liv jag har. Men nu är jag ju "lång ledig" två hela dagar utan jobb.. wiiieee :) Som kommer gå till att plugga... åh. Tor kanske kommit hem från Halmstad så jag har något trevligt att se fram emot :)

Jobbar på...

Hur otroligt det än låter, men jag har gått och fått ett VIKARIAT på Hemtjänsten fram till januari. Tillbaka på gamla jobbet. Vilket känns väldigt skönt. Hade jag inte haft jobbet här hemma så hade jag väl börjat klättra på väggarna. Fast det kanske har gått till överdrift, jag jobbar som tusan trots att jag egentligen behöver plugga. Har börjat plugga till min kurs i Januari, lånat hem alla böcker och snart läst ut första boken.

Jag har inte fått festa på flera veckor nu och ni som känner mig vet att det tillhör ju inte vanligheterna. Nästa  vecka måste vi ut Jenny ;) Min första lediga helg! Känner hur det börjar krypa i kroppen på mig ;) Ikväll blir det lugn och mysig hemma kväll med Jenny =) Tänkte jag ska försöka lägga ut lite bilder från London när jag kommer hem från jobbet idag.