Lovely weekend

Vilket underbart väder det var igår :) Jag och Tor vaknade av att Mattias ringde och frågade om vi ville följa med han och Fia på picknick i Stadsparken. Tor tittade ut genom fönstret och när jag såg det underbara vädret ville jag bara ut och njuta. Men när vi väl kom ut, så hade solen gått i moln och det börjat blåsa lite kallt. Jag som är super förkyld och mer eller mindre legat deckad hela helgen vågar inte vista mig ute om det är kallt. Så istället bestämde vi oss för att luncha på Romana :) När vi kom ut där ifrån hade vädret spräckt upp igen, så vi gick och köpte Kaffe och satte oss i Stadsparken (precis som det var planerat från början). Så härligt! Tyvärr kunde jag inte följa med på ytterligare utfärder eftersom jag skulle jobba.

Helt perfekt att börja jobbet vid 16.00, annars hade jag gått misste om en väldigt mysig dag ;) På jobbet hade vi det väldigt lugnt, de hade tagit i för mycket personal och glömt göra schema åt en, så helt plötsligt fick jag kaffe paus :) och hur ofta händer det när jag jobbar kväll? Har föresten fått sommar jobb inom hemtjänsten i Lund i sommar. Visserligen ville de ha mig redan nu, men det har jag inte tid med. Ska bli jätte skoj att börja på ett nytt ställe och väldigt skönt att slippa den långa cykelfärden varje dag. Roligt att få göra lite nytt :) I år har jag bestämt mig för att ha lite semester och inte bara jobba hela sommaren som de tidigare somrarna. Får se vad det blir av det.

Åh nu är det mindre än 2 veckor kvar tills jag och mamma åker till London. Idag satte vi oss ner och skrev ner det vi ska försöka hinna med under våra 4 dagar. Men det innebär ju även att jag har tenta snart, börjar känna mig lite nervös nu. Sista kunskapstestet imorgon och sen är det bara tentan kvar... shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback