Påsken så här långt...

Så nu var nästan påsken över för i år och det har verkligen varit en av de roligaste nånsin =)
Torsdags var toppen på Hercules, sen fredags var jag och Tessi på förfest en liten stund hos Olof. Där jag träffade två gamla klasskamrater från högstadiet, lite märkligt kändes det allt. En vin flaska senare cyklade jag och Tessi ner till Sargasso och möte Jenny, Mackis och några vänner till dem. Hade skit skoj =) Vad jag har saknat Sargasso... hihi.. Vilka toppenkvällar... och nu längtar jag tills nästa helg.. (vilket är ju snart... hihi).

Mamma grillade kyckling i lördags... så gott =) Jag bara älskar grillad mat.. hihi Sedan var det tänkt att vi skulle ut på kvällen, för tredje dagen i rad, men jag orkade inte. Eftersom jag jobbade både igår och idag, kände jag att jag kunde gott behöva lite sömn. Blev dock inte så mycket av den varan, så känner mig lite små sliten nu.

Igår efter jobbet stressade jag hem för att hinna dusha, innan vi skulle iväg till Limhamn. Mormor fyllde 70 år för en månad sedan och ville fira det med sina barnbarn genom att bowla och äta mat. Bowlingen gick inte så jätte bra, var lite små besatt av min mobiltelefon första delen av bowlingen... haha.. Men det blev allt 3 strikar och en spärr =) Sedan åt vi planka med potatismos.. jätte gott! Tror allt att kyparen blev lite intresserad av min kusin ;) Han la händerna på Andys axlar.. haha... så himla roligt. Efter bowlingen körde jag hem och hämtade mamma och Janne så åkte vi hem till mormor och morfar för att dricka kaffe och äta spättekaka och tårta. Så det blev en hel dag de. Vaknade i natt av att jag var helt stopp i näsan och fick springa ner och hämta nässprej samt att jag har jätte ont i halsen. Jag har nog fått för lite kyssar i veckan ;) (Det skulle ju vara bra för immunförsvaret att kyssas mycket). Idag kommer jag bara att sitta med böckerna eller vid datan. Har en himlans massa skolarbeten... åh så tråkigt =( Tur att jag är ledig imorgon med... Då det blir shopping på Nova med Tessi =)

Har laddat upp lite bilder från gårdagen ;)

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad roligt det ska bli på fredag! Det bästa är att det blir en kort vecka nu, eftersom jag bara behöver arbeta fyra dagar. =) Usch, jag har suttit och sett över min ekonomi och det var inget upplyftande precis. Jag trodde inte att jag spenderade riktigt så mycket som jag gör, så det får bli skärpning med det nu, om jag ska ha råd att flytta till London och åka till Cypern. Mamma och pappa försöker övertala mig att inte åka till London, jag antar att de vill ha mig hemma nu, men jag är unstoppable! haha Men vi måste nog diskutera lite om hur vi ska göra, för det kommer ju gå åt en hel del pengar, både när det gäller hyra, anmälningsavgifter m.m. och lönen vi får är inte den bästa. Men vi får ta en dag och diskutera allt som måste planeras, t.ex. vilken typ av lägenhet vi ska ha och ja, allt runtomkring. Då ses vi imorgon då och jag hoppas du får sova inatt! ;) Kramis!

2007-04-09 @ 13:47:11
Postat av: Therese

Ah, man får se det som så att vi kommer ju faktiskt jobba praktiskt taget hela sommaren och känner jag oss rätt kommer det bli en del även en del jobb efter den 19 augusti (jag kan ju kanske både jobba kvar i Staffanstorp och hoppa in på dagiset), så vi kommer ju få ihop en hel del pengar. ;) Bra att du sa Nej till jobbet, jag tror att du kan behöva lite lugn och ro en dag. Men man känner alltid sig en smula ångerfull efteråt, i och med att man tänker på pengarna som går förlorade, men ibland får man ju faktiskt sätta hälsan före. Ah, mina föräldrar försöker komma med lite kommentarer, som att London skulle vara ett farligt ställe att bo på och att det är så pass dyrt att leva där. Men varför skulle inte vi klara det, när så många andra gör det? Kramkram!

2007-04-09 @ 17:32:12
Postat av: Therese

Hejsan! Haha såg i sms:et att du gått igenom hela garderoben. Vad kom du fram till nu då? Bra att du känner dig bättre idag och hoppas att vitlöken hjälper. Då var det kanske nästan tur att du inte ska träffa Olof idag, för andedräkten blir ju inte den bästa ;) Men ni kan kanske som sagt träffas imorgon då? Då ses vi imorgon! Kram!

2007-04-11 @ 20:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback